استاندار آذربایجان‌شرقی: بیشتر مشکلات اقتصادی و اجتماعی علت بیرونی دارد

تبریز(پانا) _ استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد بیشتر مشکلات اقتصادی و اجتماعی ریشه در عوامل بیرونی از جمله تحریم‌ها دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان‌شرقی: بیشتر مشکلات اقتصادی و اجتماعی علت بیرونی دارد

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در دیدار با امام جمعه مراغه افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی باید به دنبال بازارهای خارجی برای عرضه محصولات صنعتی درجه یک داخلی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تحریم‌های خارجی، تولیدات غیرنفتی استان ۵۰ درصد افزایش یافته و این امر فرصتی برای توسعه پایدار اقتصادی فراهم کرده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اضافه کرد: ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی با بهره‌گیری از توان داخلی و بخش‌های خصوصی و دولتی مهم‌ترین راهکار برای رونق تولید در کشور است.

وی افزود: وجود برخی مشکلات زیرساختی همواره از مشکلات کشورهای در حال توسعه بوده و جنگ اقتصادی علیه کشورمان نیز موجب بروز موانع برای بخش تولید شده است.

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این دیدار گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، هم‌اکنون آرامش و همدلی مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی وجود دآرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: رعایت اعتدال در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مطالبه اصلی مردم است و دستگاه‌های متولی باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از صدا و سیما اضافه کرد: رسانه ملی فقط کاستی‌ها را نشان ندهد و نکات مثبت را هم منتشر کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز، جمعه برای شرکت در آیین افتتاح خط تولید تبلت ایرانی با سیستم عامل دارای قابلیت کنترل والدین به مراغه سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار