علم باید خالق ثروت باشد

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد دنیای امروز دنیای مشتری‌مداری است و علمی که ایجاد ثروت نکند چندان موثر و کارساز نیست.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
علم باید خالق ثروت باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین تجلیل از فناوران برتر استان که در محل پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: تعداد دانشگاه‌های کشور در دهه‌های اخیر، به شدت افزایش یافته که تبعاتی همچون مدرک‌گرایی را به همراه داشته است.
وی با تأکید بر تغییر الگو در برخی بخش‌های نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: بی‌توجهی و بی‌برنامگی در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، اشتباه بزرگی است و باید بتوانیم با ترویج مهارت‌آموزی، پاسخی قانع‌کننده برای اشتغال جوانان داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی، نرخ بیکاری در استان را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در بین فارغ‌التحصیلان پسر، ۲۵ درصد و در بین فارغ‌التحصیل دختر، ۳۵ درصد است.
پورمحمدی همچنین خواستار توجه بیشتر دانشگاه‌ها به موضوع خلق ثروت و تبدیل علم به فناوری شد و گفت: دنیای امروز دنیای مشتری‌مداری است و معتقدیم علمی که ایجاد ثروت برای جامعه را به همراه نداشته باشد چندان موثر و کارساز نیست.
وی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقتصادی غرب در سه سال گذشته، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی پیچ و مهره هم وارد می‌شد؛ ولی امروز به سطحی از اقتدار در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تجاری، اقتصادی و سیاسی رسیده‌ایم که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

در این آیین از فناوران برتر آذربایجان شرقی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار