فرماندار گلوگاه: ۴۴ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

ساری (پانا) - فرماندار گلوگاه اعلام کرد که در مجموع در دهه فجر قریب به ۳۵ میلیارد تومان افتتاحیه قریب به ۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار گلوگاه:  ۴۴ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

فریدون‌کلبادی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اذعان به اینکه در همه دولت‌ها نقدهایی وجود دارد، گفت: «به سبب فراوانی مسایل و چالش‌هایی که طی مراحل انجام کار در زمان‌های مختلف وجود دارد، شاید نتوانستیم به همه مطالبه‌گری‌ها پاسخ دهیم و هر جا که نتوانستیم باید از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. اما انتظار داریم آنچه انجام شد را به شرط انصاف بگوییم.»

افتتاح یک مدرسه در دهه فجر

او به پروژه‌های مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد که در ۸ سال دولت فعلی، هر سال یک پروژه افتتاح شده است و ادامه داد: «بالای ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد‌ه است. افتتاح مدرسه راه روشن ۲ مهدیرجه، کلنگ‌زنی و افتتاح مدرسه ۲۲ بهمن، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه امام خمینی که به عنوان یک طرح نیمه کاره از سال ۸۷ بر زمین مانده بود، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهیدصدری، مقاوم‌سازی دبیرستان شهید باهنر، افتتاح مدرسه خیرساز روستای رمدان.»

او همچنین اعلام‌کرد که مدرسه راه روشن ۳ سعادت قلعه‌پایان را در روز یکشنبه ۱۹ بهمن افتتاح خواهد شد.

کلبادی‌نژاد به گسترش خانه‌های بهداشت، کلینیک‌های تخصصی و تأمین دستگاه‌های جدید رادیولوژی اشاره کرد و گفت: «فاز ۲ بیمارستان شهرستان رو به اتمام است و پیگیری لازم دارد.»

فرنامدار گلوگاه آبیاری نوین، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای، تصدیع اراضی و لایروبی آب‌بندان‌ها را اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان برشمرد.

کلبادی‌نژاد به افتتاح پل زیر گذر روستای تیرتاش با اعتبار دو میلیارد تومان در روزهای آینده اشاره کرد و ادامه داد: «یکی از چالش‌های شهرستان، آب شرب روستایی است که اقدامات خوبی برای آن در یکسال گذشته صورت گرفته و بخش بزرگی از پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد که به زعم من ۹۰ درصد مشکلات آب شرب در حوزه روستایی مرتفع خواهد شد.»

فرماندار گلوگاه به پروژه‌های شاخص دهه فجر اشاره کرد و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه راه روشن قلعه‌پایان با ۳ و نیم میلیارد دولت هزینه دولت و زیرگذر روستای تیرتاش با دو و نیم میلیارد تومان را از آن جمله برشمرد.

به گفته او در حوزه جهاد کشاورزی قریب به پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون پروژه افتتاح شده و می‌شود.

کلبادی‌نژاد در مجموع رقم ریالی پروژه‌های دهه فجر را قریب به ۳۵ میلیارد تومان افتتاحیه و قریب به ۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی برشمرد و یادآوری کرد که در هفته دولت هم ۲۸ میلیارد افتتاحیه و ۴ میلیارد و دویست هم کلنگ زنی صورت گرفت که مجموعا در هفته دولت و دهه فجر ۶۳ میلیارد تومان افتتاحیه و قریب به ۱۳ میلیارد و دویست میلیون هم کلنگ زنی در شهرستان رخ می‌دهد.

فرماندار گلوگاه به گازرسانی از روستاهای نکا به طرف روستاهای بهشهر و در ادامه به طرف بخش روستاهای گلوگاه اشاره کرد که در روزهای آینده نقشه‌برداری جدید و تعیین مسیر به اتمام خواهد رسید و بخشی از پروژه در اسفندماه با تعیین پیمانکار تعیین تکلیف خواهد شد و بخشی نیز در فروردین ۱۴۰۰ تا در نهایت در هفته دولت در سال آینده به اتمام برسد.

کلبادی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس ارزیابی دولت، شهرستان گلوگاه جزو ۹۱ شهرستان کمتر برخوردار از اشتغال معرفی شده است، گفت: «بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که شبیه به معافیت‌های منطقه آزاد است، اگر برای شهرستان گلوگاه قائل شوند، سرمایه‌گذاران تا ۲۰ سال از این معافیت‌ها بهره مند خواهند شد.»

ارتقای ناحیه صنعتی گلوگاه به شهرک

او به ناحیه صنعتی ۳۵ هکتاری گلوگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد که با ارتقای آن به 50 هکتار به شهرک تبدیل شود. «با تلاش مجموعه استانداری و ستاد تسهیل استان مبالغ ریالی خرید و‌ افزایش شهرک تأمین شده و روزهای آینده این خریداری خواهد شد.»فرماندار گلوگاه راه‌حل توسعه روستاها را توجه به ظرفیت گردشگری برشمرد و گفت: «ما در گلوگاه خوش نشینی به اون معنایی که مصطلح است، نداریم. بخش بزرگی از کسانی که در بالادست هزار جریب رفت و آمد دارند، فرزندان و نوادگان اهالی هستند. اگر این مهاجرت معکوس با تفکر نوین ساماندهی درست و قانونمند شود، می‌توان به عنوان یک ظرفیت به آن نگاه کرد که به توسعه ان دیار کمک می‌کند.»

فرماندار گلوگاه به شرایط طولانی‌مدت قرمز کرونایی این شهرستان و مدتها قرمز بودیم و شرایط زرد فعلی آن اشاره کرد که بسیار شکننده است و هر لحظه احتمال دارد باز تغییر رنگ به سمت نارنجی و قرمز رخ دهد و از مردم خواست رعایت کنند، جشنها را به تاخیر اندازند و تأکید کرد: «جامعه تحنل خسارت‌های بیشتر را ندارد. باید عادی‌انگاری را کنار بگذاریم.»

کلبادی‌نژاد به آسیب جدی به مشاغل گروه سه و چهار شامل صنعت گردشگری، تالارهای پذیرای، رستوران‌ها اشاره کرد که بخشی از نیروی انسانی آن‌ها بیمه اشتغال نداشتند اما دولت به بخشی که در چهارچوب قانون کار می‌کردند و بیمه مناسب داشتند، تسهیلات اعطا کرد.

او از ثبت‌‌نام ۲۹۱ نفر برای دریافت این تسهیلات خبر داد که برای ۲۳۶ نفر پرونده تشکیل شد و به ۱۹۹ نفر تسهیلات معادل ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان پرداخت شد.

کلبادی‌نژاد به ۲۳ کارگاه بزرگ متقاضی تسهیلات کرونایی اشاره کرد که به دلیل مشکلات بانکی و چک برگشتی، نتوانستند از آچتسهیلات بهره‌مند شوند.

به گفته او ۷۹ درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کردند و ۲۱ درصد باقی‌مانده یا دوباره تشکیل پرونده ندادند یا چک برگشتی داشتند.

فرماندار گلوگاه به طرح ساخت ۲ هزار مسکن دولتی برای محرومان در مازندران اشاره کرد که سهم گلوگاه ۸۰ مسکن است. «۴۰۰ نفر ثبت‌نام‌کردند و پرونده ۲۰۰ متقاضی تکمیل و به بانک فرستاده شد و در حال دریافت تسهیلات هستند.»

او به طرح آسمان بنیاد برکت در روستاهای نصرت آباد و سنکیابسر و طرح سحاب در چهار روستای اوارد، تیرتاش، مهدیرجه و تیله نو باشاره کرد که ۱۷۱ پرونده برای آن تشکیل شد.

جنگ خونین سالانه سگ‌ها در گلوگاه یک دروغ بزرگ است

او خبر مبنی بر برگزاری سالانه جنگ خونین سگ‌ها در گلوگاه را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: «من همواره در رسانه‌ها تکذیب کردم. لیدر هایی در مازندران و گلستان عامل آن بودند که شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. لیدرهایی از شهرهای سوادکوه و قائم‌شهر و شهرستان های همجوار تا گلستان. این کار مردم گلوگاه نبود و همه هم جوانان گلوگاهی نبودند. البته دو یا سه تا از لیدرها گلوگاهی بودند. دستگاه‌های انتظامی امنیتی همواره آن‌ها را رصد می‌کردند و این اتفاق نامیمون و نامبارک نیفتد هکه از نظر اخلاقی قابل تایید نیست.»

او با بیان اینکه سر بزنگاه چند بار از برگزاری این برنامه جلوگیری شد اما موضوع این است که به اطلاع ما رسانده‌اند که لیدرها شب قبل از اجرای برنامه، شکل دیگری برنامه‌ریزی کردند و صبح حدوداً ساعت هفت و هشت به صورت پیامک گسترده یا تلفن به اطلاع بقیه رساندند که تغییر مسیر داده و شهر را عوض کرده‌اند. روز تعطیل بود خیلی‌ها فکر می‌کردند مسابقه موتورسواری باشد. نیروی انتظامی با جدیت وارد عمل شد و به نوعی آنها را پراکنده کردند. جریمه های سنگینی برای عوامل نوشته شد و بخشی احضار شدند. گروه تصویربرداری از جای دیگر آمده بودند. همه چیز دست به دست هم داد تا این اتفاق بد در شهرستان ما بیفتد.»

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه افرادی در گوشه‌ای خطایی کردند، از مردم خواست که این اتفاق را به پای کل شهرستان و مردمانشان ننویسند.

دانش‌آموز خبرنگار: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار