۶۹ درصد جمعیت گلوگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

ساری (پانا) - رییس اداره تأمین اجتماعی شهرستان گلوگاه اعلام کرد که ۲۷ هزار و ۷۵۹ نفر، معادل ۶۹ درصد از جمعیت شهرستان گلوگاه از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۶۹ درصد جمعیت گلوگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

علی یونسی به پانا گفت: «با احتساب افراد اصلی، بازنشستگان، بازمانده و ازکارافتاده‌ و‌ بیمه بیکاری در سال ۹۹، ۲ هزار و ۳۱۵ نفر و با اعضای خانواده در مجموع ۳ هزار و ۸۶۸ نفر، تحت پوشش اداره تامین اجتماعی شهرستان گلوگاه هستند.»

به گفته او آمار بیمه‌شدگان اصلی حدود 400 نفر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

یونسی اشاره کرد که بیشترین بیمه‌شدگان شهرستان در بخش کشاورزی هستند.

رییس اداره تأمین اجتماعی شهرستان گلوگاه، طرح‌های بیمه‌ای جدید و‌ متناسب با ایام کرونا را شامل طرح غیر حضوری ۳۰۷۰ و سامانه eservice.tamin.ir برشمرد و ادامه داد: «30 نوع خدمت به صورت غیر حضوری انجام می‌شود که باعث 70 درصد کاهش مراجعات به شعب تامین اجتماعی شده است. تمامی این موارد در جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سراسر کشور مؤثر است.»

یونسی گفت: «ارائه‌ خدمات برای بیمه‌شدگان اجباری تقریبا یکسان است و بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش کشاورزی نیز همانند سایر بازنشستگان مشمول خدمات مقرر در قانون هستند.»

به گفته او استقبال از بیمه‌هایی که یارانه‌های بیشتری دارند، بیشتر است مانند بیمه‌های بخش کشاورزی و باغداری. «در بخش کشاورزی بیشترین بیمه‌شدگان گرچه به طور دقیق قابل تفکیک نیست، عموما شالیزار و باغداری است.»

به ۱۲۰ نفر وام ۵ میلیونی تعلق خواهد گرفت

یونسی اعلام کرد که بر اساس گزارش کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان، به ۳۸نفر وام ۳میلیون تومانی و به ۴۵نفر وام ۵میلیون تومانی پرداخت شده است و برای ۱۲۰نفر نیز وام ۵میلیون تومانی سهمیه آمده که لیست آن باید توسط کاربر وارد سامانه شود.

او توضیح داد که وام ۳میلیون تومانی قرض‌الحسنه بازپرداخت ۲۴ ماهه و وام ۵میلیون تومانی بازپرداخت ۳۶ماهه دارد و بیشتر وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد ۴درصد است. وام‌های با بهره ۱۸ درصد بدون سپرده گذاری۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی نیز با هماهنگی بانک رفاه استان و شهرستان، بالغ بر ۲ میلیارد تومان با مسدودی ۱۰درصد انجام شده است.

یونسی در مورد اعزام بیماران به مراکز درمانی نیز توضیح داد: «بیمار با مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان در ابتدا خود را به پزشک مرکز درمانی نشان می‌دهد، در صورتی که پزشک معالج تشخیص دهد که نیاز به اعزام بیمار به مرکز درمانی مجهزتر است به پذیرش درمانگاه اعلام‌ می‌کند. کارکنان مربوطه فرم پذیرش را تکمیل کرده و با اخذ شماره تماس بیمار البته در صورتی که بیمار اورژانسی نباشد، بیمار را با تذکر انجام‌ دستورات پزشک معالج مرخص می‌کنند. سپس با مرکز مشخصی که امکانات لازم را جهت مداوای بیمار دارد، هماهنگی لازم صورت می‌گیرد و روز و ساعت مشخصی برای مراجعه بیمار تعیین می‌ شود. پذیرش درمانگاه با بیمار یا همراه او تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت مراجعه به مرکز درمانی در اختیار او می‌گذارد.»


ماهان عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار