مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد:

انتشار اخبار منفی باعث فرار سرمایه گذاران اقتصادی از استان می شود

یاسوج (پانا) - مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگاه آموزشی خبرنویسی خبر خوب، عنوان کرد انتشار اخبار منفی باعث فرار سرمایه گذاران اقتصادی از استان می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انتشار اخبار منفی باعث فرار سرمایه گذاران اقتصادی از استان می شود

فخر الدین رضایی در اولین کارگاه آموزشی خبرنویسی (خبر خوب) که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بویراحمد در سالن گنجینه شهدای مرکز حفظ آثار شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: انتشار تعداد اخبار منفی در استان باعث شده، که فرهنگ استان در فضای رسانه‌ای کشور فرهنگ استانی باشد که تماما جنگ و نزاع دسته جمعی و خودکشی و مسائلی از این قبیل است و این موضوع موجب تخریب چهره استان می شود.

مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بحث تغییر نگاه مردم کشور نسبت به مردم استان است، که فکر می‌کنند مردم ما از لحاظ فرهنگی مردمی کم فرهنگ هستند، در صورتی که استان ما در مسائل مختلف مانند ایثار و شجاعت، مهمان نوازی و مسائلی از قبیل وحدت و حمایت از نظام و پای صحنه بودن، شجاع و دلیر بودن، همیشه جزء استان‌هایی با رده برتر و رتبه های درجه یک است.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: خبر بد به واسطه اینکه مردم بیشتر تمایل نشان می دهند خیلی وقت ها مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد به همین خاطر رسانه ها برای بازدید بیشتر به دنبال این هستند که خبر بد منتشر کنند.
احمدعلی احمد پور بیان کرد: خبر بد آسیب‌های خاص خود را دارد و از نظر اجتماعی باعث یأس و نا امیدی در اجتماع می شود، به واسطه قدرت تصمیمی که یک رسانه دارد، هر اندازه که حجم خبرهای بد بیشتر شود، ناخودآگاه مخاطب احساس می‌کند که در یک جامعه ناامن زندگی می کند.

احمدپور افزود: در صورتی که رسانه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود توجه کنند می توانند با استفاده از یک سری تکنیک و شیوه‌ها در پوشش خبرهای خود رویکرد خبر خود را امیدآفرین کنند نه اینکه خبر بد را منتشر نکنند ولی با روش‌های مناسب که نتیجه آن امیدآفرینی باشد.

برگزاری کارگاه خبرنویسی خبر خوب در شهرستان ها

مسئول بسیج رسانه استان در مورد هدف از برگزاری این کارگاه به پانا گفت: حجم بالای اخبار منفی که روزانه در فضای رسانه ای استان انعکاس می یابد، موجب تخریب چهره استان در فضای رسانه‌ای کشور، فرار سرمایه‌گذاران و ناامیدی بین مردم شده است؛ به همین دلیل لازم بود که کارگاهی برای خبرنگاران برگزار شود، امروز از حضور دکتر احمدپور معاون خبر صدا و سیمای استان استفاده کردیم و خبرنگاران درباره نحوه انتشار خبر خوب و اخبار بد در استان با هم بحث و بررسی پرداختند که انشاءالله به کارگاه در این حوزه تداوم خواهیم داد، هم در یاسوج و هم برای خبرنگاران در مجموعه شهرستان ها، در مرکز کهگیلویه و گچساران نیز برگزار خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا ویروس نمی توانیم برنامه‌های حضوری بسیاری برگزار کنیم باید با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.

خبرنگار: صدیقه اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار