معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

شبکه‌سازی و شناسایی نیروهای کارآمد؛ گامی موثر در مسیر کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه ویدئوکنفرانس کارشناسان امورتربیتی و سرگروه‌های آموزشی کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی مناطق 21 گانه، شبکه‌سازی و شناسایی نیروهای کارآمد به منظور نظارت و ارزیابی فعالیت‌های تربیتی را گامی مهم در مسیر کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌سازی و شناسایی نیروهای کارآمد؛ گامی موثر در مسیر کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید‌مجتبی هاشمی طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان امورتربیتی و با تأکید بر کیفیت‌بخشی فعالیت­‌های پرورشی اظهارکرد: تحقق اهداف تربیتی و عملیاتی نمودن برنامه‌ها با تغییر روش­‌های‌تربیتی و ایده‌­پردازی‌های موثر امکان‌پذیر است.

او انطباق برنامه­‌ها با شرایط آموزش مجازی را امری ضروری دانست و گفت: چالش­‌های فضای مجازی موجب شد تا در بحث تولید محتوا بتوانیم با تجربه به شرایط جدید و نگاهی نو، این مسأله را پیگیری نماییم. همکاران مناطق می­‌بایست با بهره­‌گیری از خلاقیت و جذب نیروهای توانمند، تحت‌نظارت و حمایت استان، ابتکارات خود را در عرصه تولید محتوا به منصه ظهور رسانده تا با توجه به نیازهای دانش‌آموزان و همکاران، محتوای مطلوب تربیتی تولید و در اختیار علاقه­‌مندان قرار بگیرد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر دغدغه، مسئولیت‌­پذیری و بهره­‌مندی از همه فرصت­‌های موجود در امر نظارت بر فعالیت‌های پرورشی واحدهای آموزشی، هدف دستگاه تعلیم و تربیت را بهره­‌مندی از آموزش و پرورش با کیفیت و استفاده از ابزارهای مناسب برای رسیدن به شرایط مطلوب تربیتی عنوان کرد و شبکه‌­سازی، شناسایی نیروهای توانمند و جذب آن­ها به ساختار با استفاده از دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی حوزه معاونت پرورشی را از دیگر اقدامات مربوط به کیفیت‌بخشی فعالیت­‌های پرورشی برشمرد.

هاشمی ارزشیابی حین و پس از انجام فعالیت‌های تربیتی به منظور حصول اطمینان از دست­یابی به اهداف را امری مهم تلقی نمود و بر نگاه همدلانه برای حل مسائل و مشکلات روانی_ رفتاری دانش‌آموزان و لزوم پیش‌بینی برنامه­‌های تربیتی در شرایط کرونایی تأکید کرد.

او در پایان با اشاره به کسب رتبه اول کشوری گروه کیفیت‌بخشی فعالیت­‌های پرورشی استان در سال تحصیلی گذشته؛ ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه­‌های شاخص و ابتکاری منطبق با سند تحول بنیادین، تأثیرگذاری بیشتر در فعالیت­‌های پرورشی و فرهنگی مدارس را نظاره­‌گر باشیم.

در ادامه جلسه جعفریان رئیس اداره امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش، بهره‌­گیری از ظرفیت امورتربیتی و حضور نیروهای دغدغه­‌مند برای معرفی سیره اهل بیت‌(ع) و نهادینه کردن آموزه­‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش را موثر دانست و بر نقش سازنده گروه آموزشی کیفیت بخشی فعالیت­‌های پرورشی در برنامه‌­ریزی برای ارتقای صلاحیت حرف‌ه­ای مربیان و معاونان پرورشی با رویکرد معنوی و ارزشی تأکیدکرد.

او خاطرنشان کرد: ابزارهایی مثل هنر، در تحقق اهداف تربیتی تنها با همکاری همه افراد شاغل در مدرسه و اولیاء، با مربی و معاون پرورشی سودمند خواهند بود و در فعالیت‌های تربیتی نیازمند انجام کار تیمی و همکاری گروهی هستیم.

جعفریان با توجه به عملکرد گروه آموزشی کیفیت‌بخشی فعالیت­‌های پرورشی شهرستان­‌های استان تهران و تقدیر از همکاران، ابراز امیدواری کرد: با تبیین سند تحول بنیادین و برنامه‌ریزی بر اساس ساحت­‌های شش­گانه تربیت، دانش‌آموزانی شایسته برای حضور در عرصه‌های مختلف جامعه تربیت نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار