وزیر اقتصاد ارمنستان تاکید کرد

ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها به کمک ارمنستان تسهیل شده است

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد ارمنستان می‌گوید آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها به کمک ارمنستان تسهیل شده است

به گزارش وزارت صمت، وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان پس از امضای تفاهمنامه با وزارت صمت ایران، فعال کردن روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در زمینه تجارت متقابل و همکاری‌ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم.

وی همچنین بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد.

صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است

علیرضا رزم‌حسینی نیز در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی در جهت ارتقا این رقم خواهد کرد.

وی ارمنستان را جزو کشورهای اوراسیا دانست و اضافه کرد: ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم و طبق تأکیدات رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک شایانی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی را فرصت‌های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری‌های متقابل اعلام کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در خصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار