رزم حسینی در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان تاکید کرد؛

توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان

تهران (پانا) - وزیر صمت گفت که ایران برای توسعه تجارت با ارمنستان در حوزه های لوازم خانگی، مواد غذایی، خودرو، فولاد آمادگی دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان و هیئت همراه با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت، معاونان وزیر صمت، عبداللهی رئیس اتاق تعاون و شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار کردند.

رزم حسینی در این مراسم تصریح کرد: تعاملات تجاری دو کشور در حال گسترش است و ایران برای توسعه تجارت با ارمنستان در حوزه لوازم خانگی، مواد غذایی، خودرو، فولاد و غیره آمادگی دارد.

وزیر ارمنستان هم در این دیدار بر کمک برای دور زدن تحریم‌ها و توسعه تجارت در حوزه‌هایی همچون دخانیات تاکید داشت.

تسهیل مراودات تجاری ایران و ارمنستان و رفع مشکلات تجار

وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در حاشیه دیدار با وزیر صمت ایران و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در زمینه تجارت متقابل و تولیدات مشترک و ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

او افزود: ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد و ما آمادگی داریم تا این بازارها را در اختیار تجار ایران قرار دهیم . تجار ایرانی می‌توانند با همکاری ارمنستان به کشورهای ثالث ورود کنند.

وزیر اقتصاد ارمنستان بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد و گفت: هر آنچه مربوط به ما باشد برای افزایش مراودات دو کشور به سرعت آن را رسیدگی خواهیم کرد و باور داریم که حل مشکلات کوچک می‌تواند رخداد‌های بزرگی رقم بزند.

افزایش صادرات ایران به ارمنستان

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت هم در جمع خبرنگاران درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی در جهت ارتقاء این رقم خواهد کرد. ارمنستان جزو کشورهای اوراسیا است و ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم.

او افزود: طبق تاکید رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک شایانی کند.

وزیر صمت با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای توسعه تجارت دو کشور افزود: حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی فرصت‌های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری های متقابل است.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در خصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار