ردای دهقان فداکار بر قامت دانش‌آموز جغتایی

مشهد(پانا) - دانش آموز فداکار شهرستان جغتای خراسان رضوی بازی کودکانه اش را رها کرده و از وقوع حادثه احتمالی برای قطارهای عبوری از روستای خود پیشگیری می‌کند. خبری که چند روز پیش همه را یاد درس دوران کودکی، «دهقان فداکار» انداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ردای دهقان فداکار بر قامت دانش‌آموز جغتایی

در کنار مدرسه با دوستان خود مشغول بازی فوتبال بودند، توپ به سمت ریل قطار می‌رود و دانش آموز به دنبال آن، متوجه می‌شود که ریل شکسته است. با همان حال و هوای کودکانه دستش را بین شکستگی ریل قرار می‌دهد و می‌بیند شکستگی زیاد است، بازی را رها می‌کند و برای حل مشکل به مادرش اطلاع می‌دهد.

محمد مهدی عباسی دانش آموز پایه هفتم روستای قلعه‌نو شفیع‌آباد در گفت‌و‌گو با پانا در این باره می‌گوید: «در آن لحظه با خودم فکر کردم این آسیب‌دیدگی ریل ممکن است باعث شود برای قطارها حادثه ایجاد کند و جان مردم به خطر بیفتد. سریع بازی را رها کردم و به مادرم خبر دادم و مادرم هم با ایستگاه راه آهن آزادور تماس گرفت و آنها تا شب ریل را تعمیر کردند و بعد از یکی دو روز از من با لوح تقدیر و کارت هدیه قدردانی کردند.»

او که در روزهای کرونایی درس های خودش را از طریق شبکه شاد پیگیری می‌کند، می‌گوید: «در روستای ما اینترنت ایرانسل خوب است و اینترنت همراه اول بسیار ضعیف است. در مدرسه ما امکانات بسیار محدود است و فضای مناسبی برای بازی فوتبال نداریم.»

این دانش آموز فداکار به دوستانش توصیه می‌کند:«اگر چنین اتفاقاتی را مشاهده کردند سریع اطلاع رسانی کنند و نسبت به آن بی تفاوت نباشند تا حادثه ای ایجاد نشود و جان مردم به خطر نیافتد.»

حفاظ بین مدرسه و راه آهن یک اولویت اورژانسی است

رضا جغتایی مدیر آموزشگاه شهید اشرفی اصفهانی روستا نیز در خصوص یکی از مشکلات این مدرسه در این روستا به پانا می‌گوید: «مدرسه ما تا ریل راه‌آهن حدود 15 متر فاصله دارد و خانه‌های روستا یک سمت ریل است و سمت دیگر ریل، مدرسه و تنها دو خانه روستایی قرار دارد. بخشی از ریل راه آهن طرف روستا که اکثریت مردم در آن زندگی می‌کنند حفاظ گذاشته شده، ولی طرف مدرسه حفاظ ندارد. دانش آموزان در زمینی که کنار مدرسه است، ورزش کرده و فوتبال بازی می‌کنند. گاهی اوقات توپشان به سمت ریل راه‌آهن می‌رود و این خیلی خطرناک است و ممکن است خدای ناکرده حادثه بیافریند. حفاظ بین مدرسه و راه‌آهن یک اولویت اورژانسی است که اگر راه‌آهن لطف کند و 50 متر حاشیه مدرسه را هم حفاظ بگذارد، ایمنی دانش آموزان حفظ و نگرانی ما در این باره برطرف می‌شود.»

این مدیر آموزشگاه همچنین در خصوص این دانش آموز باهوش که در آن لحظه هوشمندانه عمل کرده، تاکید می‌کند: «او دانش‌آموز خلاقی است و مسئله ای که دیده را هم به همین ترتیب بررسی و اطلاع‌رسانی کرده است.»

او ادامه می‌دهد: «مدرسه ما در آخرین نقطه استان خراسان رضوی است که با شهرستان جاجرم خراسان شمالی 40 کیلومتر فاصله دارد، اما با جغتای که در خراسان رضوی است، 55 کیلومتر فاصله دارد و ما جزو این استان محسوب می‌شویم و به علت دوردست بودن روستا، امکانات آن محدود است. این مدرسه 12 دانش آموز در دو پایه هفتم و هشتم دارد. آموزش و پرورش همکاری کرده و مدرسه را دایر کرده است، اما از لحاظ امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی محدودیت زیادی داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار