مقدمات برگزارى بیست و یکمین کنگره ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷

تهران(پانا)- دارالشهدای تهران، با بیش از ۴۰۰۰ شهید، آرمان و خاطرات شهدای والا مقام خود را در گنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید معلم و دانش آموز گرامی می‌دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مقدمات برگزارى بیست و یکمین کنگره ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷

جلسه با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، صغری عطاردی، کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران، آذرسرا و ملک کندی از مسئولین کنگره سرداران و ۴۰۰۰شهید دارالشهدای تهران، زینب محمدی، کارشناس فرهنگی هنری، یلچی مدیر دبیرستان شهدای هویزه و معاون پرورشی این مدرسه برگزار شد.
پورمحمود، ضمن تشکر از کمیته کنگره سرداران شهید منطقه به خاطر همت عالی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: همانگونه که در جبهه های جنگ هشت ساله ایران، جمله با وضو وارد شوید، این خاک متبرک به خون شهیدان وطن است را شنیده ایم، در منطقه ۱۷ هم با وجود مساحت اندک خود که دارالشهدای شهر تهران و 4000 شهید است. باید با وضو قدم برداشت. این منطقه قدمگاه انسان‌های مخلصی بوده است که با رشادت و صداقت زندگی کردند و به سر منزل مقصود خود عروج کردند.
وی سپس گفت: هر سال افتتاحیه کنگره شهدا با عنوان یادواره معلمان و دانش‌آموزان شهید در کل مدارس منطقه برگزار می‌شود. برای مراسم افتتاحیه امسال دبیرستان شهدای هویزه میزبان این کنگره در ۸ بهمن، مصادف با وفات ام‌البنین مادر والا مقام حضرت ابوالفضل علیه السلام و گرامی‌داشت مقام مادران و همسران شهدا است.
در ادامه جلسه مسئولین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران، برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کردند.
آذرسرا گفت: آموزش و پرورش منطقه ۱۷، در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت همیشه پیشگام بوده است. در بیست و یکمین سال کنگره یادواره شهدا به خاطر شیوع کرونا با اندکی تفاوت برنامه ها اجرا خواهند شد. همانند هر سال برنامه ها بانواخته شدن زنگ شهدا، در مدارس منطقه آغاز و در ۲۲ اسفند با گرامیداشت روز شهید در اختتامیه پایان خواهد یافت.
امسال ۲۱ برنامه متنوع در برنامه پیش‌بینی شده است. از جمله ۲۱ طرح مومنانه برای کمک به افراد بی بضاعت منطقه، ۲۱ شب شعر در پایگاه‌های بسیج مساجد و هیئت‌های مذهبی منطقه و همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه، به نیابت از ۴ هزار شهید منطقه، کاشت نهال توسط دانش‌آموزان منطقه انجام خواهد شد.
سپس ملک کندی از مقام مادران و همسران شهدا به عنوان حامیان خانواده شهدا چه در زمان حیات ایشان و چه بعد از شهادت، به عنوان اسوه های صبر و ایثار باید تجلیل کرد و گفت: اگر صبوری و تدبیر این شیر زنان ایران نبود، شهدا با خاطری آسوده و یقین کامل در عرصه‌های جبهه حق علیه باطل قدم نمی‌گذاشتند.
در پایان هر کدام از حاضرین در جلسه ضمن ادای احترام به مقام شهیدان والا مقام، درباره اهمیت نزدیک ساختن نسل جوان با آرمان های شهدا نکات و پیشنهاداتی را بیان کردند و برای اجرای هرچه بهتر این مراسم معنوی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار