معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

کانال مدرسه پیشتازان شهر تهران، اثری ماندگار بر دانش‌آموزان سراسر کشور گذاشته است

تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست با اعضای سیاست‌گذاری و کارگروه فرهنگی کانال مدرسه پیشتازان در شبکه شاد بر لزوم توجه به تمام دانش‌آموزی بودن فعالیت‌های این کانال تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کانال مدرسه پیشتازان شهر تهران، اثری ماندگار بر دانش‌آموزان سراسر کشور گذاشته است

مجتبی ولی‌پوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، در این نشست ضمن تشکر از فعالان و تلاشگران سازمان‌ دانش‌آموزی گفت: تمام کارهای ما در صورتی ارزشمند است که بتواند در مدرسه و بر دانش‌آموز اثر بگذارد. فعالیت‌های شما اثر مطلوب را بر دانش‌آموز می‌گذارد و بازخورد مناسب را نیز دریافت می‌کند. با توجه به نوع بازخوردهای کانال مدرسه پیشتازان مشخص است که این کانال اثری ماندگار بر دانش‌آموزان سراسر کشور گذاشته و این مهم، یکی از بزرگترین دستاوردهای شما عزیزان است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه معاونت پرورشی همواره همراه سازمان دانش‌آموزی است گفت: در حال حاضر فضای مجازی جزء لاینفک آموزش شده است و نباید از ظرفیت‌هایش غافل شد. در دوران پسا کرونا نیز باید از این فضا استفاده کنیم؛ چراکه فضای مجازی می‌تواند مکمل آموزش باشد.

ولی‌پوری افزود: همه‌ محتواهای کانال پیش از بارگذاری باید با دقت رصد شوند. حساسیت کار مجازی بسیار بالا است و تنها هدف ما جذب و آموزش صحیح دانش‌آموز است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن مهم برشمردن توجه معلمان به مطالب کانال مدرسه پیشتازان و استفاده از آن در بین کلاس‌های درسی گفت: امیدوارم این کانال مقدمه‌ای برای جذب دانش‌آموز به عضویت در سازمان دانش‌آموزی باشد و در هر زمان پیگیر فعالیت‌های سازمان باشند.

وی در پایان از اهمیت تلاش برای رساندن معاونت پرورشی به جایگاه مطلوب و آرمانی سخن گفت و افزود: در فعالیت‌های مدرسه‌ای باید جایگاه خود را پیدا کنیم و برای این کار لازم است از روش‌های تشویقی استفاده شود.

در ادامه نشست عباس باستانی، رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران گفت: در سال گذشته پس از ایجاد کانال و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری ۲ هزار عضو داشتیم و محتواهای تولیدی مشترک سازمان با شهرداری را در کانال مدرسه پیشتازان بارگذاری می‌کردیم. از ۱۳ آبان به بعد فعالیت و رویکرد کلی کانال تغییر کرد. پس از مشورت با همکاران سازمان‌ دانش‌آموزی قرار بر این شد تا کانال را یک تیم حرفه‌ای اداره کند.

وی با اشاره به اینکه کانال مدرسه پیشتازان را تیم‌ سیاست‌گذاری، کارگروه فرهنگی و تیم تولید و تایید محتوا اداره می‌کنند افزود: در حال حاضر این کانال ۸۱ هزار نفر عضو دارد. دانش‌آموزان نه فقط از شهر تهران بلکه از سراسر ایران در مدرسه پیشتازان عضو هستنند. آن‌ها از روی علاقه وارد این کانال می‌شوند و خودشان مبلغ فعالیت کانال هستند. همچنین گاهی خود دانش‌آموزان برای تیم تولید محتوا مطالب خود را ارسال می‌کنند.

باستانی بر ارزیابی چندباره‌ تمامی محتواهای بارگذاری شده در کانال تاکید کرد و گفت: محتواهای مناسب، از فیلتر تیم تایید محتوا می‌گذرد و پس از آن بارگذاری می شود. همچنین روزانه هزار نفر عضو مدرسه پیشتازان می‌شوند. برای مثال پس از برگزاری مسابقه‌ مرد میدان که در کانال برگزار شد؛ دو هزار اثر از سراسر ایران به دست ما رسید. رمز موفقیت مدرسه پیشتازان تعامل با دانش‌آموزان و دانش‌آموزی بودن تمام فعالیت‌های کانال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار