در جلسه شواری پشتیبانی سواد آموزی مطرح شد؛

شهریارى: با تمام توان و پشتیبانی دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی جهت ریشه کن کردن بی سوادی قدم بر می داریم

تهران (پانا) - جلسه شواری پشتیبانی سواد آموزی با هدف نزدیک تر کردن دستگاه های اجرایی جهت رفع مشکلات و موانع این حوزه، برای ریشه کن کردن بی سوادی در سالن شورای آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شهریارى: با تمام توان و پشتیبانی دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی جهت ریشه کن کردن بی سوادی قدم بر می داریم

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی باحضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش ، معاونین منطقه، محسن دریاباری رئیس اداره سوادآموزی منطقه، و مسئولین شهرداری، فرهنگسرای خاوران، کمیته امداد، امور مساجد با هدف نزدیک ترکردن دستگاه های اجرایی ونهادهای حمایتی جهت ریشه کن کردن بی سوادی درسالن شورا برگزارشد.

در این جلسه مدیر آموزش وپرورش منطقه، ضمن قرائت آیه ای ازسوره مائده قرآن کریم درخصوص نجات جان انسانها و هدایت آنها به سوی نور وروشنایی، نکاتی پیرامون نهضت سوادآموزی و اهداف تشکیل جلسات شورای پشتیبانی بیان کرد.
سعید شهریاری با اشاره به مشکلات پیش رو سوادآموزی منطقه خاطر نشان کرد: با بسیج امکانات، حمایت و پشتیبانی دستگاه ها، می توان موانع و مشکلات را رفع کرد و برنامه های سوادآموزی را به نحو احسن پیش برد.
شهریاری ضمن بیان شرح وظایف شورای پشتیبانی، خواستار همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی در جهت تکمیل بانک اطلاعاتی، شناسایی افراد محروم از سواد و بکارگیری روش های تشویق، ترغیب و الزام گروه هدف برای شرکت در کلاس های سواد آموزی شد.
در ادامه محسن دریاباری رئیس اداره سوادآموزی، شورای پشتیبانی سوادآموزی را اصلی‌ترین مرجع برنامه‌ریزی و نظارت بر نحوه اجرای برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی دانست که از طریق تمهید امکانات و ظرفیت دستگاه‌ها در تحقق اهداف ریشه‌کنی بی‌سوادی ایفای نقش می‌کند.
دریاباری گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بیسوادان و کم سوادان نیست، بلکه همکاری تمام دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.
در این جلسه خوئینی معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه گفت: تلاش برای شناسایی، هدایت، جذب و نگه داشت بی سوادان باید به یک فرهنگ و عزم ملی تبدیل شود وی همچنین ایجاد انگیزه، فرهنگ سازی و تشویق را از راهکارهای جذب بی سوادان دانست.
شایان ذکر است : درپایان سایر مسئولین نقطه نظرات خود را اعلام کرده و برای همکاری با نهاد آموزش و پرورش اعلام آمادگی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار