حجت الاسلام بیاتی در سیزدهمین نشست بر خط طرح گفتگوی هفته در منطقه ۱۶ شهر تهران؛

مسئله زیست عفافانه باید دغدغه همه خانواده ها باشد

تهران( پانا) - مهدی بیاتی مسئول میز تخصصی عفاف در سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیاء، در سیزدهمین نشست بر خط طرح گفتگوی هفته در منطقه 16 تهران؛ خلوت با نامحرم را بمب اتمی تخریب گر عفاف دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئله زیست عفافانه باید دغدغه همه خانواده ها باشد

سیزدهمین نشست بر خط طرح گفتگوی هفته با حضور حجت الاسلام مهدی بیاتی، مسئول میز تخصصی عفاف در سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیاء در بستر سامانه شاد در منطقه 16 بر گزار شد.

در این نشست مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه، مصطفی سلیم خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی، رضاسلطانی معاون آموزش ابتدایی، فاضل کارشناس امور بانوان و جوانان و مدیران منتخب مدارس منطقه حضور داشتند.

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیاء، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که درباره حجاب فرمودند: «وقتی ما می گوییم حجاب، منظورمان همان معنای لغوی حجاب است و ما به دنبال رعایت حریم بین زنان و مردان هستیم»؛ گفت: معنای لغوی حجاب یعنی یک شیئی از شیئی دیگر مانع شود. منظور مقام معظم رهبری از حجاب؛ حریم و حایل و موانع بین زنان و مردان است. اگر این اتفاق افتاد همان عفاف است.

بیاتی با اشاره به این که سه آیه قرآن درباره حجاب داریم افزود: سه نوع حجاب در آیات قرآن آمده است. در سوره احزاب آیه 53 که اولین آیه در باره حجاب هم هست خداوند می فرمایند: «ای مردان مومن اگر از همسران پیامبر چیزی خواستید بگیرید پرده را کنار نزنید». این آیه اگر چه به حجاب زنان اشاره دارد ولی اصلا زنانه تعریف نشده بلکه خداوند مردان مومن را خطاب قرار می دهد. اصولا مسئله عفت یک بحث مردانه است بعد زنانه یعنی؛ شروع کننده عفاف به بیان قرآن مردان هستند.

مسئول میز تخصصی عفاف با اشاره به تحقیق در 11هزار روایات شیعه و سنی گفت: در این منابع به مسائل جنسی و جنسیتی بر خوردیم که بیشتر عفاف مردان را مورد تاکید و خطاب قرار داده است. ما باید برای زیست عفافانه خودمان و فرزندانمان برنامه ریزی کنیم و مربیان پرورشی هم یک بازی طراحی کنند تا صبر کردن را به بچه ها بیاموزند.

مهدی بیاتی تصریح کرد: در موضوع عفاف ما سه مسئله داریم؛ نخست تقویت کننده های عفاف که شامل عزت نفس و صبر می شود. دوم تخریب کننده های عفاف که خلوت با نامحرم بمب اتمی تخریب گر عفاف است. سومین موضوع، نمایشگر های عفاف که شامل حجاب و نگاه است. زندگی عفیفانه بسیار جذاب است و ما از مصاحبت با شخص عفیف لذت می بریم؛ چون نجابت، یک امر فطری و دلپسند است. مسئله زیست عفافانه باید دغدغه همه خانواده ها باشد و پدرها مسئول عفاف خانواده هستند.

حسن ختام این نشست نماد دار الشهدای دانش آموزی منطقه بود که توسط مدیر منطقه، مصطفی پالیزدار به مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیاء اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار