فراگیری تحصیل مجازی، نیازمند گسترش زیرساخت‌های موجود است

شیراز (پانا) - رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور نسل امروز را نسل بهره‌گیری از فناوری شبکه‌های ارتباط جمعی دانست و افزود فناوری ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف جمعی دارد؛ آموزش آنلاین که در اوضاع کنونی کشور فراگیر شده است، بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری تحصیل مجازی، نیازمند گسترش زیرساخت‌های موجود است

سید آرمین قلندری در دیدار با مدیر کل سازمان ارتباطات و فناوری استان فارس که با هدف پیگیری مشکلات ارتباطی دانش‌آموزان انجام شد، گفت: بسیاری از زیرساخت‌های موجود و مورد استفاده کنونی نیاز به گسترش و هدفمندسازی محتوا دارند و نیاز است که ضعف‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلتفرم‌های مورد استفاده بر طرف شود.

رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری مجلس دانش‌آموزی در رابطه با مشکلات شبکه شاد ادامه داد: شبکه شاد به عنوان معیار اصلی فراگیری تحصیل و تدریس آنلاین باید فراتر و با پهنای باند بیشتری ارائه شود تا نواقص فنی از جمله حجم ترافیک بالا به علت استفاده زیاد از این شبکه به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: امروزه ما نیازمند آن هستیم که آموزش و ادامه تحصیل مجازی دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن و با زیر ساخت بالا فراگیر شود که این امر نیازمند همت و تلاش مهندسین برجسته کشورمان است و ما باید بتوانیم از ظرفیت کارشناسان و مهندسان خبره در علوم مخابراتی و علوم مربوطه بهترین و هدفمندسازی شده ترین استفاده را ببریم.

قلندری در راستای معضلات شبکه شاد به عنوان زیرساخت اصلی فراگیری تحصیل آنلاین گفت: روزانه شاهد مشکلات و قطعی‌های بسیاری در شبکه شاد هستیم که فرایند آموزش مجازی را دچار اختلال می کند. همچنین دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم که امکان دسترسی آنها به اینترنت فراهم نیست، از موضوعات مطرح است که باید به آنها توجه و پیگیری شود و ما به عنوان نماینده دانش‌آموزان خواستاریم که به این موضوعات رسیدگی شود.

مدیر کل سازمان ارتباطات و فناوری استان فارس نیز ضمن تشکر از پیگیری کمیسیون ارتباطات و فناوری مجلس دانش‌آموزی گفت: ما در راستای تولید زیرساخت‌ها تمام تلاش خود را به همراه کارشناسان برجسته به کار گرفته و در جهت گسترش زیرساخت‌های موجود و پهنای باند آنها پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد.

مهرداد سهرابی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ایده‌های جوانان و نوجوانان در این امر از موضوعات کلیدی و مهم به شمار می‌رود.

او در راستای بهره‌مندی از استعداد جوانان و نوجوانان افزود: بستر استارت آپ‌ها و طرح‌های بسیاری فراهم شده است که جوانان و نوجوانان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند و این زیرساخت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا بتوانیم در کنار بهره‌گیری از مطالبات آنها، از استعداد و نیروی کار آنها نیز بهره‌مند شویم.

او ادامه داد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین، می توان بهتر و هدفمند‌تر از پیش استعداد و ظرفیت جوانان و نوجوانان را مورد استفاده قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار