وزیر بهداشت اعلام کرد؛

خیز جدید موارد سرپایی کرونا در کشور

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از هرگونه عادی انگاری و ساده انگاری نسبت به کاهش موارد بیماری کرونا در کشور گفت مواردی از خیز جدید بیماری در کشور به خصوص در موارد سرپایی بیماری مشاهده می‌شود که می تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر بدل شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خیز جدید موارد سرپایی کرونا در کشور

سعید نمکی از رصدخانه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: درباره ویروس جهش یافته اروپایی با منشاء انگلیسی و بریتانیایی به جز آن پنج موردی که قبلا گزارش کردیم، موارد جدیدی را در کشور گزارش نشده است. در مجموع گزارش جدیدی از کیس مبتلا به ویروس جهش یافته در کشور دریافت نکردیم. در استان مازندران هم بررسی مفصلی کردیم که مبادا جهش داخل کشوری از این ویروس داشته باشیم که خوشبختانه گزارشی در این زمینه نگرفتیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از هر گونه عادی انگاری و ساده انگاری در کاهش موارد کرونا در کشور، گفت: به هموطنان عرض می کنم علیرغم اینکه در نقشه کشور گسترش نقاط زرد و آبی را می بینیم به شدت نگران خیز جدید بیماری هستیم. متاسفانه با آرامش خیالی که در مردم در کاهش مرگ ها و بستری ها بوجود آمده، باز دارند می روند به سمت عادی انگاری و ساده انگاری و همکاران را به شدت نگران کرده اند.

وی گفت: مواردی را از خیز جدید در کشور به خصوص در موارد سرپایی بیماری داریم می بینیم که این موارد می تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر بدل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار