اعلام دلایل مجلس برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام دلایل مجلس برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 198 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. سیدناصر موسوی لارگانی به عنوان طراح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، گفت: این شرکت 20 هزار میلیارد تومان سود سالانه دارد که باعث به وجود آمدن شبکه فساد در این شرکت شده همچنین قراردادهای مافیایی در این شرکت منعقد می‌شود، قراردادهایی که با افراد بسته می‌شود سوالاتی را ایجاد کرده است که باید جواب این سوالات را به دست آورد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا در حال حاضر قرارداد با همسر آقای واعظی که رئیس یک دانشگاه است باید منعقد شود در حالی که ما افراد محقق در کشور زیاد داریم. چرا با آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی قرارداد تحقیقاتی بسته می‌شود لذا باید این موضوع را بررسی کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث حقوق‌های نجومی فرمودند که حقوق‌های نامتعارف، حقوق‌های ظالمانه، حقوق‌هایی که از حق افراد بیچاره و بی‌بضاعت گرفته می‌شود باید از آن جلوگیری شود که در حال حاضر مدیرعامل فولاد مبارکه 30 میلیون حقوق به اضافه 50 میلیون پاداش دریافت می‌کند یعنی ایشان 80 میلیون دریافتی دارد این حقوق‌ها را پس چه کسانی دریافت می‌کنند در حالی که 30 درصد این شرکت متعلق به مردم و سهام عدالت است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: خانمی به نام مژگان نامداری همواره کنار آقای عظیمیان قرار داشته است یعنی دستورات ایشان را اجرایی می‌کند که بابت آن 35 میلیون حقوق دریافت می‌کند همچنین منزلی که به نام این خانم در سعادت‌آباد است برچه اساسی بوده است. خواهر ایشان قرارداد 10 ساله با فولاد مبارکه منعقد کرده است این قراردادها بر چه اساسی است لذا باید فریاد بزنیم و به میدان بیاییم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مدیریت قبلی فولاد مبارکه یک قرارداد با شرکت اس ام اس آلمان به ارزش 400 میلیون یورو بسته شده است، در مدیریت فعلی قرارداد 400 میلیون یورو با شرکت اس ام اس آلمان منتفی شده و با یک شرکت رده دهمی چینی ارزش 700 میلیون یورو بسته شده است لذا باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: فایل‌های صوتی از برخی از مسئولین وجود دارد که می‌گویند باید این خانم تا انتخابات آتی بماند برای چه باید این خانم حفظ شود یعنی اینکه باید این پول‌ها برای انتخابات هزینه شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: 40 هزار میلیارد تومان رانت شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و با توجه به اسنادی که وجود دارد باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد حتی در بحث قرارداد با خانم آرزو آقامحمدی که به ارزش 200 میلیارد تومان بسته شده و حتی به صورت 7 میلیارد 7 میلیارد تمدید شده است، باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد چرا که 2 مورد از این قرارداد پرداخت شده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: این قرارداد 200 میلیارد تومانی برای ایجاد کمپین رسانه‌ای منعقد شده است در حالی که در خصوص بنده نیز شانتاژهای رسانه‌ای بسیاری صورت گرفته که در این خصوص مصاحبه‌ای از نقل آقای آصفری برعلیه بنده منتشر شد که ایشان در این خصوص گفتند مصاحبه‌ای نکرده و مطالب منتشر شده کذب است بنابراین آنچه مشخص است حملات رسانه‌ای این افراد به بنده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: از همکاران تقاضا می‌شود با این تحقیق و تفحص موافقت کرده، همچنین از قوه قضائیه درخواست می‌شود که در خصوص ممنوع الخروجی آقای عظیمیان و برخی از مدیران پیگیری‌های لازم را انجام داده و بحث فرار از کشور ایشان صورت نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار