رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

دومین روز بدون مرگ کرونا در سیستان و بلوچستان رقم خورد

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد با محدودیت های هوشمند کرونا و طرح شهید سلیمانی، دومین روز بدون مرگ بیماران کرونا و ورود استان به وضعیت آبی رخ داده است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دومین روز بدون مرگ کرونا در سیستان و بلوچستان رقم خورد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری، با بیان این مطلب که از ابتدای محدودیت های هوشمند کرونا، دومین روز بدون فوت را در استان پشت سر گذاشتیم و استان سیستان و بلوچستان وارد وضعیت آبی شده است، از مردم استان خواست همچنان اصول پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند و کماکان به هشدارهای بهداشتی پایبند باشند.

وی افزود: در 24 ساعت منتهی به 21 دی ماه تعداد 40 نفر از مردم استان به جمع بیماران مبتلا به کرونا افزوده شدند، که در حال حاضر از 102 بیمار بستری در بیمارستانها، تست کرونای 41 مورد مثبت است.

هاشمی شهری ادامه داد: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و در حال حاضر آمار بیماران کرونا در استان به حدود 27 هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش موارد ابتلاء در هفته های اخیر به شدت نگران بروز موج بعدی همه گیری کرونا در ۲ ماه باقیمانده از زمستان هستیم و نباید شیوه نامه های بهداشتی را فراموش کنیم.

هاشمی شهری با اشاره به احتمال شکننده بودن این وضعیت در زمینه آماده باش همه بیمارستانها برای مقابله با موج احتمالی از اعضای هیات علمی کودکان و اپیدمیولوژی برای مشارکت در مباحث اطلاع رسانی برنامه کرونا دعوت کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اطلاعات فعلی، احتمال گرفتاری کودکان و نوجوانان به ویروس انگلیسی بیشتر از ویروس معمولی کووید 19 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استان جوانی است و حدود 40 درصد جمعیت ما را افراد زیر 15 سال تشکیل می دهند و مسلما زیر ساخت های ویزیت و بستری کودکان و نوجوانان در استان ما همانند مرکز درمانی تخصصی بوعلی باید با برنامه ریزی دقیق تر و تلاش بیشتر از قبل برای ارائه خدمات در همه گیری جدید آماده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار