به دنبال معاینه و بیماریابی خانه به خانه:

76 خانواده زاهدانی در طرح شهید سلیمانی ویزیت شدند

۳ بیمار مبتلا به کرونا در یک خانواده شناسایی شدند

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد بیماریابی، معاینه و مراقبت خانه به خانه به صورت هدفمند و براساس اطلاعات بدست آمده از افراد کرونا مثبت از حاشیه شهرها شروع شده است و تا کنون ۷۶ مورد ویزیت در منزل با هدف شناسائی افراد علامت دار توسط تیم های عملیاتی این دانشگاه و در قالب برنامه های مراقبتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
76 خانواده زاهدانی در طرح شهید سلیمانی ویزیت شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمد هاشمی شهری اظهار کرد: برنامه‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در قالب طرح خانه و محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک پزشکان، مراقبین سلامت و داوطلبان بسیجی ادامه دارد.

وی افزود: این برنامه نقش بسزایی در تشخیص زود هنگام افراد مبتلا و سپس جداسازی آنان از سایر افراد جامعه دارد به طوری که در چند روز اخیر همکاران ما در زاهدان موفق شدند تا در بررسی یک خانواده 8 نفره، 3 عضو مبتلا به کرونا را شناسائی کنند.

فعالیت 206 تیم عملیاتی در زاهدان در طرح شهید سلیمانی

رئیس مرکز بهداشت زاهدان نیز گفت: زوایای پنهان بیماری کرونا و افراد مبتلایی که بعضا خودشان هم از ابتلای خود مطلع نیستند موجب شیوع گسترده این بیماری در جامعه می شود.

جلیل نجاتی با بیان این مطلب که کارکنان مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی با حضور در منازل مردم به آنان توصیه می کند تا در صورت داشتن هر گونه علائم مشکوک از سایر اعضای خانواده که سالم هستند جدا شوند گفت: محور اصلی در زمینه اجرای برنامه های مراقبتی، شناسائی زودهنگام مبتلایان است و در حال حاضر در محدده تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان ۲۰۶ تیم عملیاتی(مراقبت و نظارت) متشکل از ۶۲۰ نفر در حال ارائه خدمات در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار