برگزاری آیین گرامیداشت اولین سالگردشهادت سردار دل ها در منطقه۱۶

پالیزدار: شهید سلیمانی دانش آموخته دانشگاه عاشورا است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج مکتب شهید بزرگوار در نسل نوجوان و جوان دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پالیزدار: شهید سلیمانی دانش آموخته دانشگاه عاشورا است

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16، آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی دکترشریعتی باحضور مصطفی پالیزدار مدیرآموزش و پرورش، سردار کریمی، سرهنگ اکبری فرمانده بسیج شهیدرجایی، خانواده های گرانقدر شهدای مدافع حرم، شهیدان تُرک و لطفی، مدیران مدارس شاهد و ماندگار ایثار منطقه، برگزار شد.

پالیزدار در این مراسم ضمن خیرمقدم خدمت میهمانان و ذکر یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی به واقع دانش آموخته دانشگاه عاشوراست؛ زیرا فارغ التحصیلان این مکتب هرجا سخن از حفظ دین و کشور باشد از جان خواهند گذشت. سردار بزرگ این گونه بود و هیچ زمان هم عقب نشینی نکرد؛ لذا همه ما باید به وجود سردارانی چون شهید سلیمانی ها ببالیم و افتخار کنیم.
وی در ادامه افزود: ما باید با یاد شهیدسلیمانی، فرهنگ جهاد و مقاومت را به نسل های جدید منتقل کنیم و مکتب این شهید بزرگوار را در نسل نوجوان و جوان مان ترویج کنیم.
مدیر آموزش و پرورش منطقه 16در ادامه تصریح کرد: ما به تازگی و با همفکری مجموعه ای از عزیزان در حال اجرای طرح مدارس ماندگار ایثار، در سطح منطقه هستیم؛ مدارسی که در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم شهیدان دانش آموز،در راه دفاع از میهن و باورهای دینی خود درس ایثار و آزادگی را به همه آموختند. مدارسی که با اهدای بیشترین شهید به شهیدستان ملقب و معروف بودند و اینگونه باید یاد و خاطره همه این آزادمردان را زنده نگه داریم تا در آینده هر دانش آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل شد؛ بداند در روزگاری که این کشور نیاز به دفاع داشت مردانی از جنس غیرت و حمیت از کیان و آب و خاک این وطن باهمه وجود دفاع کردند و در این مسیر از همه چیزخود گذشتند، این به مصداق همان زنده نگه داشتن یاد وخاطره آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
سردار کریمی، از دیگر سخنرانان این آیین گرامیداشت بود که ضمن سپاس از دعوت و حضور در این مراسم گفت: ما از دیرباز و حتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره با مقوله مقاومت آشنا بودیم و در برهه های زمانی متفاوت و در برابر تمامی توطئه ها، دسیسه های دشمنان این مرز و بوم، مقاومت و ایستادگی کردیم. لذا در این برهه زمانی طولانی، فقط تعداد افراد شاخص و معدودی انتخاب شدند و به عنوان مردان مقاومت این شرایط را پذیرفتند و مسئولیت را بردوش گرفتند و پیش رفتند. حاج قاسم سلیمانی از این نسل و از این معدود مردان مقاومت بود که جان خود را در راه دفاع از مظلومین، دفاع از مرز و بوم و دین و مذهب فدا نمود. نام او برای همیشه در صفحات تاریخ این مرز و بوم باقی خواهد ماند.
در ادامه این مراسم با دعوت از خانواده های گرانقدر شهدای مدافع حرم، شهیدان محرم تُرک و امیرلطفی با اهدای لوح یادبود از سوی مدیریت آموزش و پرورش منطقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم از این بزرگواران تقدیر و سپاس به عمل آمد.
مداحی در رثاء سرور و سالار شهیدان عالم حضرت سیدالشهدا و یاد و خاطره سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی پایان بخش این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار