آیین خشت گذاری عملیات ۶ کلاسه دهستان خویدک در یزد برگزار شد

یزد(پانا) - با حضور فاطمه مهاجرانی ، سید محمد رستگاری فرماندار یزد، ذاکر، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد و جمعی از مسئولین شهرستان یزد، آیین خشت گذاری عملیات ۶ کلاسه دهستان خویدک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین خشت گذاری عملیات ۶ کلاسه دهستان خویدک در یزد برگزار شد

فاطمه مهاجرانی در این مراسم با اشاره به مشارکت بانوان در مدرسه سازی گفت: ظرفیت بانوان در امر مدرسه سازی همواره قابل توجه بوده و همیشه در انجام کارهای خیرخواهانه پیشگام و تاثیرگذار بودند.

وی افزود: در حال حاضر 10 درصد خیرین مدرسه ساز کشور را بانوان تشکیل می دهند. ضمن آنکه مشوق فرزندان و همسران خود هستند و در سایه حمایت و همدلی آنها کارهای بزرگ و ماندگاری در این عرصه انجام شده است. معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: خیرین برای ارتقاء فرهنگ مملکت تلاش می کنند و اگر مشارکت آنها نبود آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات فضاهای آموزشی نبود.

مهاجرانی در ادامه گفت: توجه به مدارس، کشور را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

وی با اشاره به پویش ملی آجر به آجر تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این طرح مشارکت آحاد مردم در امر خداپسندانه مدرسه سازی است و این طرح فرصتی را فراهم کرده تا افراد با هر بضاعتی بتوانند در این مهم سهیم شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در حال حاضر خیرین در استان یزد بسیار خوش درخشیده اند گفت: بنا داریم در دهه فجر امسال مراسم تکریم از خیرین را بصورت مجازی برگزار کنیم.

مهاجرانی افزود: در آستانه ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر پویش من مادرم، ایران فرزند من، با هدف مشارکت بانوان جهت احداث مدارس در مناطق محروم راه اندازی شده که امیدواریم در استان یزد نیز با کمک رسانه ها این پویش منجر به عواید مطلوبی شود.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد هم در این مراسم ساخت مدرسه توسط خیرین را توفیق الهی دانست و گفت: مشارکت در امر مدرسه سازی یک سرمایه گذاری بزرگ معنوی است و دستاوردهای ماندگاری در آینده خواهد داشت.

فرماندار یزد افزود: توجه بیشتر به پویش من مادرم، ایران فرزند من گامی موثر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی است. ذاکر، مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در حاشیه آغاز احداث این عملیات ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش و بزرگوار، گزارش مختصری از عملیات های در دست اقدام شهرستان یزد را به حاضرین ارائه داد.

وی به پویش من مادرم، ایران فرزند من، نیز اشاره کرد و گفت: در این پویش که برای اولین بار در کشور در استان یزد مطرح شده قرار است در هر استان مدرسه ای به نام مادران احداث شود و مردم می توانند به نام مادرانی که بر اثر کرونا از دنیا رفته اند در احداث این مدارس مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار