110 هزار سیستان و بلوچستانی از تخفیف 100 درصدی بهای برق بهره‌مند شدند

۲۶۰ هزار مشترک سیستان و بلوچستان پرمصرف هستند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خبر داد ۱۱۰ هزار مشترک خانگی کم مصرف این استان در دوره قرائت آبان و آذرماه سال‌جاری از تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب برق برخوردار شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
110 هزار سیستان و بلوچستانی از تخفیف 100 درصدی بهای برق بهره‌مند شدند

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، خلیل عوض زاده اظهار کرد: ۴۰ هزار و ۵۲۱ مشترک شهری و ۶۹ هزار و ۶۲۵ مشترک روستایی سیستان و بلوچستان از تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب برق برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه در طرح برق امید مشترکان برق خانگی به سه دسته پر مصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند تصریح کرد: ۲۶۰ هزار مشترک سیستان و بلوچستان در دسته پر مصرف و ۲۸۵ هزار مشترک این استان در دسته خوش مصرف قرار دارند که این مشترکین با رعایت الگوی مصرف بهینه برق می‌توانند در گروه کم مصرف قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اینک سه درصد کاهش در دسته مشترکان پر مصرف برق در این استان را شاهد هستیم افزود: طرح «برق امید» فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند که مصرف برقشان را کم کرده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ارزش پاداش تخفیف ۱۰۰ درصدی به مشترکان کم‌مصرف هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۷۴۷میلیون ریال بوده است.

عوض زاده تصریح کرد: تغییر نگرش مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح «برق امید» محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستان وبلوچستان در طول سال از محدوده زمانی مختلف مناطق گرمسیری برخوردار است افزود: شهرستان‌های چابهار، نگور، کنارک از ابتدای فروردین تا پایان آذر، شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه از اول فروردین تا پایان مهر، شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، راسک، بزمان، زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون از اول فروردین تا پایان شهریور جزو مناطق گرمسیری یک قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان‌های جالق، سیرکان و ایرندگان از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری ۲، میرجاوه، کورین، نصرت آباد، سراوان، سیب و سوران و مهرستان از اول خرداد تا پایان مرداد،نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه ماه‌های فروردین، آبان و آذر، سرباز و راسک ماه مهر جزو مناطق گرمسیری سه و شهرستان‌های زاهدان و خاش از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری چهار قرار می‌گیرند.

وی به نرم افزار خدمات غیرحضوری برق ایران اشاره کرد و افزود: مشترکان برق خانگی با مراجعه به این نرم افزار می‌توانند به‌راحتی از وضعیت دسته بندی مصرفی‌شان در طرح «برق امید» آگاه شوند.

عوض زاده اظهار کرد: مشترکان سیستان و بلوچستانی می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات اپلیکیشن خدمات غیرحضوری «برق ایران» به سایت توانیر یا برنامه بازار مراجعه و نرم‌افزار مربوطه را دانلود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار