خنیفر در پنجمین جشنواره علمی، پژوهشی دانشجو معلمان تاکید کرد:

ارتقای پژوهش در مدارس با تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموز

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، بر نقش معلم در تقویت روحیه پرسشگری در دانش آموز تاکید کرد و گفت که تقویت روحیه پرسشگری در دانش آموز ارتقای پژوهش در مدارس را به همراه آورد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای پژوهش در مدارس با تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در مراسم پنجمین جشنواره علمی، پژوهشی دانشجو معلمان این دانشگاه در مکان سالن شهید باهنر، با اشاره به کلام حضرت امیر مومنان علی (ع) هیچ راهی را برتر از تحقیق و حقیقت جویی ندانست و گفت: پژوهش محور بودن مدارس لازم و ضروری است.

خنیفر، پشتکار، خلاقیت و آموزش مداوم پژوهش را از محورهای اصلی یک مرکز آموزشی برشمرد و تصریح کرد: عشق به یادگیری نقشی موثر در توسعه خلاقیت دانش آموزان دارد و معلمان نیز در این خصوص نقشی کلیدی ایفا می کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، علاقه، شکیبایی، آموزش، جسارت، داشتن مرجعیت، مطالعه و تقویت مداوم آن، فن جویی، و نگاه تخصصی و روشمند را از جمله لوازم پژوهشگر اعلام کرد و افزود: معلم، باید سازنده و نقش مشاور را ایفا نماید.

این مقام مسئول، تاکید کرد: یک معلم موفق، تنها انتقال دهنده دانش نیست. باید بتواند دانش آموزان را در کلاس درس به وجد آورد و با شناخت‌ علایق‌ و توانایی آن ها، یادگیرندگان را در مسیر صحیح یادگیری تعلیم و تربیت هدایت کند.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، همراه بودن معلم با دانش آموز و ارتباط متقابل هر دو را مهم خواند و خاطر نشان کرد: باید به نسبت سن و درک و فهم دانش آموز با وی همزبان شد.

خنیفر، از معلم و نقش موثر وی به عنوان یک روانشناس در کلاس سخن گفت و افزود: معلم تنها عرضه کننده دانش نیست. نقش آورنده دانش جدید را عهده دار است. باید با ایفای نقش غربالگری افکار، از کتاب های درسی عبور کند.

وی، تصریح کرد: دانش آموز باید بتواند مشکلات مدرسه را در مدرسه و مشکلات خانه را نیز در محل آموزش خود حل و فصل کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پرورش روحیه پرسش گری در دانش آموز را مهم دانست و اظهار داشت: پژوهش گری زمانی اتفاق می افتد که دانش آموز بتواند سوال کند. پرسش و پاسخ یادگیری مطالب در مخاطب را تسهیل می کند.

این مقام مسئول، خطاب به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، با مهم برشمردن کارورزی تاکید کرد: کارورزی، همچون فانوس دریایی، تحول در آموزش را به همراه دارد. تحول و نگارش مطالب جدید و راهنما نیز در کارورزی ضروری است.

خنیفر، تحول در کلاس و مدرسه و ابزار سازی برای آموزش را از مهم ترین وظایف معلم ذکر کرد و گفت: امروز روش های فنون و تدریس انفجاری است. با حرکت به سمت خانواده پردازش اطلاعات به الگوهای انفرادی و اجتماعی دست یافته ایم.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ضرورت مهارتی بودن حداقل 40 درصد کتاب های درسی، تحول در تولید محتوای الکترونیکی و دسترسی به تجارب بین المللی را مهم خواند و افزود: تحول در شکستن یخ تکرار معلم بودن و معلم شدن، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان گفت: یک معلم باید هر روز معلم شود. معلمی که حرفی نو برای گفتن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار