دبیر ستاد عالی سازمان مرکزی جشنواره رسش:

شرکت 120 نشریه در بخش آثار برگزیده و 31 نشریه در بخش ویژه در جشنواره رسش

تهران (پانا) - دبیر ستاد عالی سازمان مرکزی جشنواره رسش، از شرکت 120 نشریه در بخش آثار برگزیده و 31 نشریه در بخش ویژه جشنواره رسش خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 120 نشریه در بخش آثار برگزیده و 31 نشریه در بخش ویژه در جشنواره رسش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، کیانا کاوه، مدیر کل اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره رسش قلم یک نشریات دانشجویی و تقدیر از برگزیدگان سوگواره اربعین حسینی (ع) این دانشگاه در محل پردیس نسیبه شهر تهران، از برگزاری این جشنواره مصوبه ششمین جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه در آبان 98 سخن گفت و افزود: رسش قلم 1 در 3 بخش نشریات برتر، آثار برتر و بخش ویژه، پیش بینی شده بود.

کاوه، محور ده گانه بخش آثار برتر را گزارش، مصاحبه، تیتر، خبر، سرمقاله و یادداشت، طنز، عکس، طرح روی جلد و گرافیک و صفحه آرایی اعلام کرد و گفت: بخش ویژه با موضوعات ده گانه شناسایی ابعاد شخصیتی و اخلاقی، مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی، بیانیه گام دوم انقلاب، وحدت و انسجام ملی، انرژهای پاک و محیط زیست و آسیب های اجتماعی برگزار شد و از 31 اثر ارسالی در بخش ویژه 22 اثر پیرامون موضوع سردار شهید سلیمانی بود.

این مقام مسئول، از راه یابی 151 اثر در جشنواره رسش خبر داد و خاطر نشان کرد: ۱۲۰ نشریه در بخش آثار برگزیده و نشریه برتر و 31 نشریه در بخش ویژه شرکت داشت..

مدیر کل اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، اعضای تشکیل دهنده کمیته داوران به منظور ارزیابی محتوایی نشریات را شامل استادان مجرب این دانشگاه و همچنین متخصصان حوزه نشریات و رسانه خارج از دانشگاه دانست و افزود: با برگزاری جلسات مرتبط ضمن بررسی شاخص های داوری سایر جشنواره های مطرح نظیر تیتر پس از بومی سازی آن ها، فرم های داوری متناسب با اقتضائات و ویژگی های دانشگاه فرهنگیان طراحی شد.

کاوه، یکی از ویژگی های این جشنواره را تهیه کارنامه توصیفی برای نشریات ارسالی عنوان و یادآور شد: همه آثار ارسالی حداقل توسط 2 تا 3 داور با شاخص های بومی شده ارزیابی شد.

دبیر ستاد عالی سازمان مرکزی جشنواره رسش، با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و عدم امکان تقدیر حضوری از برگزیدگان جشنواره تصریح کرد: هدایا و تقدیر نامه برگزیدگان توسط مدیریت امور پردیس های استان تهران برای افراد ارسال خواهد شد .

وی، جشنواره رسش 1 را اقدامی مهم توسط دانشگاه فرهنگیان اعلام و ابراز امیدواری کرد: طی سال های آتی با تجارب کسب شده شاهد بلوغ و پختگی این جشنواره باشیم.

مدیر کل اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، برپایی چنین برنامه هایی را فرصتی مناسب به منظور تولید نشریات با کیفیت محتوایی درخشان دانست و افزود: با برنامه ریزی های دقیق می توان از کمیت به عنوان بستری مناسب برای ارتقای کیفیت بهره برد.

کاوه، برپایی این برنامه را به همت نخستین دانشجو معلمان و مدیران مسئول منتخب در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: انگیزه و همت دانشجو معلمان، مسئولیت ما را در حمایت بیش از پیش از نشریات دانشجویی مضاعف می کند.

این مقام مسئول، برنامه های مجازی ایام اربعین را از جمله فعالیت های مهم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و دبیرخانه اربعین حسینی (ع) برشمرد و گفت: پویش سفیران حسینی (ع) با چهار محور موکب های مجازی، مواسات و همدلی حسینی، دانشگاه مجازی اربعین و سوگواره اربعین حسینی (ع) از دیگر اقدامات این معاونت به شمار می رود.

دبیر ستاد عالی سازمان مرکزی جشنواره رسش، با اشاره به استقبال و ارسال 145 اثر دانشجویی در بخش های مختلف شعر، پادکست، سفرنامه، عکس، داستان نویسی و کلیپ به دبیرخانه اربعین حسینی دانشگاه فرهنگیان، بر استمرار تلاش مسئولان دانشگاه به منظور کیفیت بخشی و ارتقای سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار