رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش:
معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در همایش توانمندسازی مدیران و معلمین مدارس غیر دولتی گفت: معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند.

احمد محمودزاده با اشاره به اینکه کیفیت آموزش یکی از محورهای اصلی نظامهای تعلیم و تربیت در سطح جهان است گفت: معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند چرا که کار معلم بر رویکردهای یادگیری دانشآموزان بسیار تأثیرگذار است و هر چه معلمان از دانش و مهارت بالاتری برخوردار باشند، تاثیر مستقیم بر پیشرفت علمی دانشآموزان دارند.
وی با تاکید بر اینکه معلم اثرگذارترین عامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است، تصریح کرد: این موضوع در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی کاملا مشهود و به روشنی اشاره شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به مرجعیت، منزلت و معیشت معلمان، گفت: در نظامهای تحصیلی موفق، انتخاب معلم به عنوان موثرترین رکن آموزش و پرورش بسیار مورد توجه جدی است.
محمودزاده با اشاره به اهمیت فراهم نمودن زمینه رشد و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان، اظهار کرد: آموزش معلمان در حین خدمت و به روزرسانی دانش آنان متناسب با پیشرفتهای روز در تمامی نظامهای آموزشی دنیا مورد توجه است و ما نیز در این زمینه برنامه اجرایی و عملیاتی طراحی کردهایم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت یادگیری مستمر و رشد توانمندی حرفهای معلمان، یادآور شد: معلم تنها انتقال دهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش، مهارت، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مولفههای رشد حرفهای معلمان، گفت: کیفیت بخشی به آموزشهای ضمن خدمت به ویژه در مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است و همکاران عزیز در مدارس غیر دولتی باید با گذراندن دورههای تخصصی و کارآمد بتوانند آموزشهای مناسب را به دانشآموزان و سرمایههای اصلی این کشور ارائه دهند.
محمود زاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر معلم و مربی در مدارس و مراکز غیر دولتی در سطح کشور مشغول به فعالیت و تدریس میباشند، تصریح کرد: کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیر دولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت و برگزاری دورههای توانمندسازی و دانش افزایی معلمان مدارس غیر دولتی، هر دو در راستای ارتقای سطح کیفیت دانش معلمان مدارس غیر دولتی طراحی شده و مسیرهای اجرایی خود را آغاز کرده است.
متن ویرایش شده را میتوانید به راحتی کپی کنید و در هر جایی مثل نرمافزار ورد یا وبسایت جایگذاری کنید.
ارسال دیدگاه