ساخت روزانه 28 کلاس در دولت تدبیر و امید

حاجی میرزایی: مجتمع‌های آموزشی، مدیریت یکپارچه بر کل فرایند تعلیم و تربیت را محقق می‌کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح ٧٤ مدرسه و مجتمع آموزشی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد که مجتمع‌های آموزشی؛ مدیریت یکپارچه بر کل فرایند تعلیم و تربیت، توسعه عدالت آموزشی، صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از منابع انسانی، امکانات و فضاهای آموزشی محقق می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت روزانه 28 کلاس در دولت تدبیر و امید

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاح متمرکز ٧۴پروژه آموزشی و پرورشی در سراسر کشور با نام سردار شهید سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار دل‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت و مبتنی بر آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

وی توسعه فضاهای آموزشی را یکی از سیاست‌های دولت دانست و گفت: در سال‌های ۹۲تا ۹۹به‌طور متوسط هر روز ۲۸کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همچنین کمک‌های شایان تقدیر خیرین مدرسه‌ساز بیش از چهار برابر شده است، گفت: بسیج سازندگی، نیروهای جهادی، خیرین مدرسه‌ساز و دولت همه در کنار هم در عرصه مدرسه‌سازی پیش‌قدم هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه توزیع مناسب فرصت‌های یادگیری به معنای گام نهادن در مسیر عدالت آموزشی است، اظهار کرد: نظام آموزشی باید از دانش‌محوری به تربیت محوری و مهارت محوری سوق پیدا کند. کتاب ابزار انتقال محتوای آموزشی است اما در سند تحول ایجاد موقعیت‌های یادگیری برای دانش آموزان مطرح می‌شود که در این نوع الگو کتاب اگرچه لازم است اما کافی نیست.

وی بابیان اینکه در نام‌گذاری‌ها، آرمان‌هایمان را متجلی می‌کنیم، تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی الگوی صداقت، وفاداری، مقاومت، وحدت بخشی، خلاقیت و سخت‌کوشی درراه آرمان‌های انقلاب بود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه سند تحول بنیادین ما را به سمت حیات طیبه سوق می‌دهد، اظهار کرد: با احداث این‌گونه مدارس، اعمال مدیریت یکپارچه بر کل فرایند تعلیم و تربیت، توسعه عدالت آموزشی، صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از منابع انسانی، امکانات و فضاهای آموزشی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه باید کانون تحول و تربیتی محله و همچنین نقطه اتصال، ارتباط و پیوند اعضای محله باشد گفت: افزایش تعاملات اجتماعی عامل رشد ظرفیت‌های ذهنی و بلوغ اجتماعی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار