معاون وزیر:

بیش از 50 درصد از فعالیت‌های سوادآموزی، صرف سازماندهی استخدام آموزش دهندگان می‌شود

تهران (پانا) - جلسه برنامه اجرایی نشست مشترک معاونین جدید الانتصاب 14 استان به صورت وبینار با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 50 درصد از فعالیت‌های سوادآموزی، صرف سازماندهی استخدام آموزش دهندگان می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد و سلام و درود به روان پاک شهدا و امام شهدا و سلام به روح پاک سردار دلها شهید سلیمانی و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و گرامی داشت قیام 19 دی مردم قم، از تمامی تلاش های معاونین سوادآموزی تشکر کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این وبینار گفت: در جلسه اخیری که در خدمت مقام عالی وزارت بودیم، ایشان سه موضوع مهم را مطالبه کردند؛ یکی آموزش از طریق مدرسه مجازی است و دومی پیگیری و استقرار مرحله دوم نظام آموزشی بزرگسالان و سومین موضوع هم مدرسه محور شدن سوادآموزی بود که نیاز به هم اندیشی و هم فکری تمام معاونین سوادآموزی استان ها داریم تا همه با هم بتوانیم مطالبات وزیر آموزش و پرورش را به سر انجام برسانیم.

محمد زاده در ادامه از تلاش همکاران استانی در پوشش اهداف کمّی ابلاغی سال 1399 تقدیر و تشکرکرد و گفت که تا کنون بالغ بر 50 درصد از حجم ابلاغی تحت پوشش قرار گرفته و امیدواریم همکاران استانها بتوانند تا پایان مهلت کلاسگذاری به پوشش 100درصد برسند ، لذاتاکید می کنم بحث نظارت را با جدیت دنبال کنید تا افراد ثبت نام شوند و به درستی آموزش ببینند و در انتخاب مؤسسات نهایت دقت شود تا هم در انجام کار و هم در کیفیت کار موثر باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه افزود: بیش از 50 درصد از فعالیت های سوادآموزی، صرف سازماندهی و مساله استخدام آموزش دهندگان می شود لذا باید این وضعیت ساماندهی شود و ما بیشتر وقت خود را به توانمند سازی آموزش دهندگان اختصاص دهیم و به هیچ آموزش دهنده ای که دوره آموزشی را نگذرانده باشد اجازه رفتن به کلاس سوادآموزی را ندهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به موضوع محتوای آموزشی اشاره کرد و گفت که باید محتوایی را تهیه کنیم که هم در دسترس و هم متناسب با نیازهای مخاطبان باشد و موضوع تولید محتوای الکترونیکی را در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم با همکاری شما عزیزان به این هدف برسیم.

محمد زاده در ادامه به شاخص های ارزیابی عملکرد اشاره کرد و گفت: همه ما تلاش کنیم آنچه که در طول یک سال انجام دادیم به خوبی مستند سازی و عرضه کنیم تا جایگاه سازمانی را از این طریق ارتقا دهیم.

وی همچنین ادامه داد: از دیگر برنامه های سازمان عملیاتی شدن بدون عیب سامانه تحت وب سوادآموزی است و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته توانستیم این سامانه را در سال جاری اجرایی کنیم و لازم است بخش تخصصی به این مهم بیشتر توجه کند تا یک سامانه تحت وب تمام و کمال را در اختیار داشته باشیم.

رئیس سازمان سوادآموزی به رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: می توان با رعایت تمامی دستورالعمل های ستاد ملّی و استانی کرونا ، جلسات حضوری شورای پشتیبانی سوادآموزی را برگزار و فعالیت های حمایتی سوادآموزی را از آن طریق دنبال کرده و زود تر به مقصد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش به برنامه سه سطحی اشاره و بیان کرد: حتماً استان ها متناسب با قدر مطلق بی سوادی موجود در شهرستان های خود برنامه ریزی کنند و فرق باشد بین شهرستان های پایین میانگین با شهرستان های بالای میانگین واز این طریق با اجرای طرح های شتاب بخشی در شهرستان های محروم زودتر به سر انجام بخشی سوادآموزی در استانها برسیم.

در این جلسه وبینار پس از سخنان محمد زاده ، معاونین و مدیران سازمان نیز موارد متعدد از جمله ؛ برون سپاری و اهداف مرتبط با حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی، موضوعات مربوط به روابط عمومی و حوزه ریاست، مباحث مرتبط با اعتبارات و هزینه ها، مباحث مربوط به ذیحسابی و مباحث مربوط به امور اداری و پشتیبانی را مطرح و تشریح کردند.

این جلسه وبینار دو روزه است که جلسه روز اول برگزار گردید و دومین جلسه نیز روز یکشنبه تاریخ 99/10/21 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار