اختصاص تجهیزات جدید برای مراکز درمانی استان کرمانشاه

کرمانشاه (پانا)-استاندار کرمانشاه اعلام کرد توسعه سلامت با تکمیل تجهیزات مراکز درمانی در بحران کرونا در استان کرمانشاه به عنوان یک اولویت در نقشه راه تدوین شده مدنظر قرار گرفت و امروز شاهد هستیم که با هم افزایی و مساعدت دولت و خیرین به صورت متوازن تجهیزات تخصصی به مراکز درمانی اختصاص می یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص تجهیزات جدید برای مراکز درمانی استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در گفت و گویی ضمن تشریح مصوبات نشست با سید حسین صفوی، رییس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران که امروز با همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی انجام شد؛ اظهار کرد: براساس توافق صورت گرفته یک دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی اسکن به همراه تجهیزات فاز جدید بیمارستان امام خمینی (ره) به اسلام آباد غرب اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: براساس توافق نامه چهارجانبه وزارت بهداشت، استانداری کرمانشاه، دانشگاه علوم‌پزشکی و نماینده گروه مدلل، مقرر شد مبلغ بیست میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌درمانی کرمانشاه اهدا شود.

بازوند به تلاش مشترک های برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز بیمارستانهای کرمانشاه با کمک خیرین در بحران کرونا اشاره داشت و گفت: برای تقویت نظام ارائه خدمات درمانی 2۰ تخت آی سی یو دیگر به استان وارد می شود که بدین ترتیب مجموع تعداد تخت های ایجاد شده آی سی یو در استان از آغاز اپیدمی به ۹۵ تخت خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: هزینه تخت و تجهیزات مربوطه هر تخت آی سی یو، حدود یک میلیارد تومان است و با این حساب تاکنون حدود ۷۵ میلیارد تومان در این خصوص صرف شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته یک دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن جدید نیز برای بیمارستان طالقانی در نظر گرفته شده است و شهرستات گیلان‌غرب نیز صاحب سی تی اسکن می شود. قیمت این دستگاه با ارز آزاد حدود ۴ میلیارد تومان است و به زودی به شهرستان ارسال و در بیمارستان الزهرا نصب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار