الهیار در برنامه گفتگوی هفته تاکید کرد؛

تشکیل کارگروه مشترک آموزش و پرورش و دیوان محاسبات

تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان در پانزدهمین برنامه گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش ‌و پرورش پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه مشترک آموزش و پرورش و دیوان محاسبات

در پانزدهمین نشست از سلسه نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و مهدی بذرپاش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، دو تن از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش ‌و پرورش پرداختند.

معاون برنامه ریزی توسعه منابع در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی است که شرایط خاصی دارد از یک طرف حدود 40 میلیون دانش‌آموز و والدین مخاطبش هستند و از طرف دیگر حدود یک میلیون معلم دارد.

علی الهیار ترکمن افزود: مانع اصلی ما در مسیر اجرای اغلب برنامه‌ها، کسری بودجه است هر چند ماهیت بودجه ما همواره افزایشی است اما این موضوع برای کاهش مشکلات کارگشا نیست بنابراین اغلب اوقات مطالبات معوق داریم.

وی ادامه داد: دراین شرایط برنامه ریزی مالی سخت است چرا که مدیران آموزش و پرورش هم باید حقوق کارکنان را تامین کنند و هم برنامه‌ها را به پیش ببرند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تصریح کرد: در شرایط این چنینی قانون گریزی در این دستگاه وجود ندارد لذا پیشنهاد می‌شود کمیته مشترکی بین آموزش و پرورش و دیوان محاسبات ایجاد تا قوانین مربوط به بودجه به نحوه مطلوبتری تفسیر و محقق شود.

وی در خصوص احکام حقوقی فرهنگیان افزود: برخی مصوبات دولت نهم و دهم نقض شده و ما هم پرداخت آن را متوقف کردیم اما اخیر برگشت این وجوه از ما خواسته شده است اعمال این قانون مشکل و موجب نارضایتی ذی نفعان خواهد شد بنابراین خواستار همکاری دیوان در این زمینه هستیم.

الهیار خاطرنشان کرد: مجوزهای استخدامی آموزش و پرورش کاملا آموزشی است اما ناچاریم از همان نیروهای آموزشی در سمت‌های اداری استفاده کنیم و نتیجه برخی مندرجات حقوقی مربوط به نیروهای آموزشی نیز شامل آنها می‌شود اما در این زمینه محدودیت قانونی داریم که خواستار پیگیری موضوع هستیم.

دیوان محاسبات در خصوص تحقق درآمدهای آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌ها همکاری کند

معاون حقوقی و امور مجلس که از اردبیل و از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشت، اظهار کرد: اغلب مسائل وزارت آموزش و پرورش مالی نیست بلکه مسائل آموزشی، تربیتی و پژوهشی است.

قاسم احمدی لاشکی افزود: 99 درصد منابع ما بابت حقوق کارمندان این دستگاه هزینه می‌شود.

وی گفت: در بحث احقاق حق آموزش و پرورش و در خصوص وصول درصدهای درآمدی آموزش و پرورش تعیین شده از دستگاه‌های مختلف، از دیوان محاسبات انتظار همکاری می‌رود بنابراین خواهان تشکیل کارگروه مشترکی در این زمینه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار