دادستان زنجان:

آثار فضای مجازی در کف جامعه نمایان است

زنجان (پانا) - حجت‌الاسلام محسن کرمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابهر با تاکید بر اینکه در انجام اموری که مورد نیاز جامعه است و می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد نباید تعلل کرد، گفت باید ظرفیت‌هایی که در جامعه برای حل مشکلات وجود دارد، به فعلیت برسد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آثار فضای مجازی در کف جامعه نمایان است

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان حجت الاسلام محسن کرمی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه در حوزه طلاق، یادآور شد: هر گونه طلاق باید مسبوق به گذراندن دوران مشاوره باشد و ساز کار قانونی برای این امر تعریف شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پیشگیری در همه حوزه‌ها، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از ما عادت کردیم که هزینه را بعد از مشکلاتی که پیش می‌آید انجام دهیم که همین موضوع سبب بروز مشکلات بعدی می‌شود.

کرمی با یادآوری اینکه علاوه بر مشاوره‌های قبل از ازدواج باید استفاده از ظرفیت مشاوران در حین زندگی نیز مورد توجه زوجین قرار گیرد، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات که منجر به طلاق می‌شود با مشاوره قابل حل است.

وی ادامه داد: کسانی که در مراکز مشاوره مشغول فعالیت هستند باید حتماً دوره‌های تخصصی را طی کنند و این دوره‌ها حتماً باید پربار باشد، اضافه کرد: تبلیغات در حوزه اهمیت مشاوره و مراکز مشاوره از موضوعات مهمی است که نباید فراموش شود.

این مسئول، دوری از معنویت را یکی از دلایل اختلافات در زندگی عنوان کرد و افزود: با بررسی دلایل ۷۰ درصد اختلافات زناشویی، به این موضوع بیشتر پی می‌بریم که مشاوره در این مورد نیز باید مدنظر قرار گیرد.

دادستان زنجان، از دیگر دلایل عمده طلاق به مقوله اعتیاد اشاره کرد و افزود: نگاه به حل مشکل اعتیاد باید نگاهی تخصصی و کارشناسی باشد.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امروز ذکر مستحبی ما از نماز باید انجام کار جهادی و فرهنگی در فضای مجازی بوده و حضور در این فضا نیز باید جریان‌ساز باشد، تصریح کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، فرصت‌های فضای مجازی از تهدیدهای آن بیشتر است که متاسفانه ما از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم.

دادستان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سیل شبهات و مشکلات در فضای مجازی در جریان است که با بهره‌گیری از جوانان مومن و انقلابی می‌توان در برابر آن ایستاد، خاطرنشان کرد: آثار فضای مجازی در کف جامعه نمایان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار