حاج علی اکبری: شهید سلیمانی مقبول نسل امروز و برگزیده نسل دیروز است

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری مرام، بیان، تدابیر و مجموعه اقدامات‌ شهید سلیمانی را فرصتی ممتاز برای انقلاب اسلامی و مخصوصاً مجموعه‌های تربیتی کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: شهید سلیمانی مقبول نسل امروز و برگزیده نسل دیروز است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان روز شنبه در نشست برخط با کادر و مربیان اتحادیه استان مازندران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها گفت: انشالله مجموعه بتواند از نگاه مادرانه‌ی آن حضرت در انجام ماموریت‌های بزرگی که در عرصه تربیت نسل فاطمی دارد بهره مناسبی ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجوادحاج‌علی‌اکبری در این نشست که با حضور مسئول اتحادیه استان، معاونین و برخی از کادر اتحادیه استان مازندران در دفتر نمایندگی تشکیل شد، با اشاره به ایام سالگرد شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: خدای متعال، ایشان را برای مقطع کنونی انقلاب اسلامی حفظ کرده بود. ایشان در شرایط سخت دفاع مقدس و دفاع از حرم و امثال اینها یک رابط بین نسلی برای گفتمان انقلاب اسلامی بود. در واقع شهید سلیمانی، هم مقبول نسل امروز بود و هم برگزیده نسل دیروز و خوب توانست ارتباط بین نسلی را برقرار کند.

وی شخصیت شهید سلیمانی را یک کاریزمای مقبول و دلنشین برای انقلاب دانست و افزود: شهادت ایشان از عمق ظرفیت‌هایی که در وجود نازنینش بود رونمایی کرد، کمالات و فضایل اخلاقی، بصیرت و فهم درست داشتن، تحلیل‌های دقیق و مناسب، اینها چیزهایی بود که شهادت شهید سلیمانی او را به مراتب بیشتر از وضعیت قبل در منطقه و جامعه جهانی معرفی کرد و حضرت آقا با تعبیر مکتب سلیمانی ‌خواستند ذهنیت را منتقل کنند به آن عرصه مانا و ماندگار و قابل تعلیم و تعلم و ارائه.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه گفت: مرام، بیان، تدابیر و مجموعه اقدامات‌ شهید سلیمانی، یک مرحله تازه‌ای از آن مانیفست انقلاب اسلامی و نظریه مقاومت را با یک ادبیات درواقع خون‌رنگی ارائه می‌کند و یک فرصت ممتاز برای انقلاب اسلامی و مخصوصاً مجموعه‌های تربیتی به وجود آورده است که باید از این ظرفیت واقعاً حداکثر استفاده و بهره‌برداری بشود.

وی توجه شهید سلیمانی را به انجمن‌های اسلامی خاص برشمرد و افزود: ایشان وقتی می‌دید بچه‌های انقلاب با یک سازوکار مناسب و با یک فهم دقیق از این مبانی و از این ارزش‌ها ایستاند و دارند برای رشد انقلابی این نسل جدید طراحی می‌کنند و فکر می‌کنند، راهبرد تعریف می‌کنند و به میدان ورود می‌کنند خوشحال می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: ما با جریان شهادت حاج قاسم به‌روز شدیم، یعنی انقلاب می‌تواند ارتباط بین نسلی خودش را برقرار کند و تقویت کند و حال و هوایی که درست می‌شود، یک دفعه شما ببینید یک موج جالبی در نسل جدید می‌آید و اقبال می‌کند به بعضی از این شهدای دفاع مقدس؛ مثلاً هم‌اکنون نسل جدید عاشق شده است نسبت به شهید ابراهیم هادی که مربوط به زمان اوایل جریان دفاع مقدس است. این ذائقه چگونه فعال می‌شود؟ حضور این عناصر برجسته است که این‌گونه ارتباطات را شکل می‌دهد و این خط ارتباط و اتصال برقرار می‌ماند.

وی در ادامه افزود: دوستان بشتابند و تا این حرارت هست ارتباطات را شکل بدهند و این حس را نگه دارند. بچه ها را پای این حرف‌ها و اصول سازماندهی کنند. این بینش را در کنار آن جاذبه‌های جهادی که در شخصیت این بزرگوار هست منتقل کنند. مربی‌ها و سرگروه‌ها باید بتوانند ارتباطات را شکل دهند و خودشان باید این‌گونه باشند، باید خودش آتش و شعله داشته باشد و قلبش روشن باشد، ذهن‌ فعال، افق، نگاه جهانی و انقلابی داشته باشد، اسیر نشده باشد در این غبار هایی که مربوط به عملکرد یک جماعتی است که یک مقدار جریان ناب حرکت انقلاب را در غبار قرار می‌دهند. اگر این روشنایی را در وجود خود داشته باشد وقتی مواجه می‌شود با بچه ها، بچه ها هم این را دریافت می‌کنند و این حس‌ به آنها منتقل می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به توجه به نگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: ما با نگاه حاج قاسم یک بار دیگر باید آقا را ببینیم، از نگاه ایشان یک بار دیگر باید انقلاب اسلامی را ببینیم، از نگاه او و زاویه دید او یک بار دیگر مسئله مقاومت را و شرایطی را که در منطقه داریم ببینیم، خون‌آوردها و دستاوردهای‌مان را ببینیم، تهدیدهایی که متوجه ما است اینها را درک کنیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان مازندران اشاره نمود و بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی به آن خاک استعداد تربیت نیروهای الهی را کرامت کرده است باید قدر دانست و این‌ها را شناسایی کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: باید ان‌شاءالله شبیه شهید سلیمانی کار کنیم، یعنی اخلاص، سحرخیزی، اشک، توسل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به طور عمیق و صادقانه باشد؛ مدد، فکر، برنامه‌ریزی و ابتکار می‌خواهد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار