آغاز رسیدگی به پرونده شهادت مرزبان گلستانی

گلستان(پانا)-رسیدگی به پرونده مرزبان گلستانی که در درگیری با اراذل و اوباش کرند به شهادت رسید، آغاز شده و ضارب و همدستانش هم دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره پلیس استان گلستان، بامداد جمعه خبر شهادت یکی از مرزبانان گلستان منتشر شد.

سروان «نبی الله خطیری»، فرمانده گروهان مرزی کرند از مرزبانان غیور هنگ مرزی اترک استان گلستان حین گشت زنی در سطح حوزه در راستای مأموریت قرارگاه عملیاتی مبارزه با اراذل و اوباش به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی گلستان در این خصوص گفت: این مرزبان گلستانی در راستای اجرای دستور قضائی مبنی بر دستگیری یکی از اراذل و اوباش، طی درگیری با تعدادی از اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به وسیله سلاح سرد مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و دو سرباز وظیفه هم مجروح شدند.

سرهنگ بهزاد ابراهیمی با بیان اینکه تعدادی از متهمان با استفاده از تاریکی هوا فرار کرده بودند، افزود: با تلاش مرزبانان، تاکنون متهم اصلی و تعداد هشت نفر از افرادی که در درگیری حضور داشتند در کمتر از چند ساعت دستگیر شدند.

ابراهیمی با تاکید بر مقابله قاطعانه پلیس با مجرمان و اراذل و اوباش گفت: در بین این افراد تعدادی از اراذل و اوباش معروف حضور دارند که سابقه چندین دستگیری، درگیری و سرقت مسلحانه، نزاع و به مخاطره انداختن امنیت مردم، تیراندازی مستقیم به سمت شهروندان برای خودنمایی و مجروح کردن مردم، تجاوز به عنف و حمل سلاح در پرونده داشته و تحت تعقیب مراجع قضائی هم بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده این جنایت با اولویت و به صورت ویژه رسیدگی می‌شود و اجازه جولان به اشرار و اوباش را در منطقه نمی‌دهیم.

هادی هاشمیان با تشریح جزئیات بیشتر از درگیری شب گذشته اشرار و اوباش در منطقه کرند، گفت: در پی گزارش اهالی منطقه مبنی بر توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر در یک سفره خانه در روستای کرند، فرمانده گروهان کرند با جمعی از سربازان وظیفه دیشب با دستور قضائی برای بررسی موضوع راهی محل می‌شوند.

هاشمیان افزود: پس از ورود مأموران برای بررسی موضوع گزارش، ۹ نفر از اراذل و اوباش با مأموران درگیر و یکی از اراذل سابقه دار با ضربات چاقو مأموران را زخمی و فرار می‌کند.

وی ادامه داد: پس از انتقال زخمی‌ها به بیمارستان، فرمانده گروهان کرند به شهادت رسید و حال سربازان خوب است.

هاشمیان ادامه داد: بلافاصله ضارب اصلی و همه اراذل و اوباش دستگیر شده اند و برای تکمیل تحقیقات فعلاً در آگاهی گنبدکاووس هستند.

وی گفت: پرونده از دیشب در دادگاه عمومی داشلی برون تشکیل و دستورهای قضائی لازم برای پیگیری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کرند یکی از مناطق امن استان است و اجازه نخواهیم داد عده‌ای با عربده کشی و قدرت نمایی، امنیت این منطقه را خدشه دار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار