نشست خبری معاون سواد آموزی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه، دستاوردها و برنامه‌های معاونت سوادآموزی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری معاون سواد آموزی استان بوشهر برگزار شد

سید مجتبی هاشمی نژاد گفت: طرح سوادآموزی در خانه به عنوان یکی از طرح‌های خلاق و موثر است که اعضای با سواد خانواده می توانند با مراجعه به ادارات مناطق و شهرستانهای محل زندگی خود، کد ملی افراد کم سواد و بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال خانواده خود را در سامانه سوادآموزی ثبت و بعد از انجام مقدمات لازم طرح، اقدام به آموزش آنها کنند.

او گفت: حق الزحمه و تمام امکانات از جمله کتاب و لوازم التحریر و ملزومات سوادآموزی نیز در اختیار افرادی که در این طرح شرکت کرده و به باسواد کردن اعضای خانواده خود بپردازند، قرار می‌گیرد.
هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: میزان باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان در زمان حاضر ۹۵.۶ درصد است که نسبت به سال ۹۳، حدود ۲ درصد رشد داشته است.
هاشمی نژاد گفت: میزان بی‌سوادی در روستاهای استان بوشهر ۵.۷۶، شهرها، ۳.۸۴، میان مردان ۴.۱۲ و زنان ۴.۷۳ و میانگین آن در این استان ۴.۴ درصد است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در زمینه شتاب بخشی میزان باسوادی در سال‌های 93 تا 95 رتبه اول کشور را کسب کرد و باید تلاش کنیم این موفقیت ها تکرار شود.

وی یادآور شد: از سال 55 شمسی تاکنون در دوره‌های مختلف سوادآموزی استان بوشهر 332 هزار و 800 نفر شرکت کرده و موفق به کسب سواد شده‌اند و با تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه پرونده و اطلاعات همه این عزیزان ثبت سامانه ملی سواد آموزی کشور شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: در آزمون سال گذشته فقط 4 نفر از اموزش دهنده ها از آزمون استخدامی جا مانده اند و مابقی یا جذب شده اند یا در آزمون پیش رو جذب خواهند شد. البته این افراد وارد آموزش رسمی شده و تعداد آموزش دهنده‌های ما کمتر می‌شود در حالی که مجوز جذب نیرو هم نداریم و این موضوع یکی از چالش های اساسی ماست.
هاشمی نژاد اعلام کرد: سه مرکز یادگیری محلی در شهرستان بوشهر و یک مرکز در دشتستان در دست راه‌اندازی است که در صورت بهره‌برداری شمار این مراکز در استان به پنج مورد می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار