معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد

مشارکت بانوان در مدرسه‌سازی با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه سازی از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود. 

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بانوان در مدرسه‌سازی با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، فاطمه مهاجرانی با اشاره به آغاز پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 30 هزار نفر خیر در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کرده‌اند و در این زمینه فعالیت دارند. با توجه به اینکه 17 درصد از کل خیرین کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، مخاطب اصلی و جامعه هدف این پویش نیز بانوان هستند.

وی توضیح داد: با توجه به توان و پتانسیل بالای بانوان ایرانی در حل مسایل، این بار سعی بر این است که از ظرفیت این قشر در کاهش مشکل دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار استفاده شود.

مهاجرانی با بیان اینکه عواطف مادرانه به قدری عمیق است که با دیدن کودکان، حتی اگر فرزند خودشان هم نباشد، دوست دارند از آنها حمایت کنند و نگران آنان هستند، گفت: بانوان به واسطه نیرویی که در وجودشان نهفته است نسبت به معیشت و آینده کودکان احساس وظیفه و مسئولیت می‌کنند. این ایده از احساس خالص و پاک مادرانه نشأت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، فعال‌تر کردن زنان در حوزه‌های اجتماعی را یکی دیگر �.ir نسبت به انتخاب استان مورد نظر و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام کنند؛ هزیران خوبی باشند و به ما در امر ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار کمک کنند. همچنین می‌خواهیم مدرسه‌سازی را به عنوان یک موضوع اجتماعی پر رنگ‌تر کنیم.

مدرسه‌سازی حتی با اهدای یک آجر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور درباره نحوه مشارکت بانوان در این پویش گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های mehremadrese.ir و ajorBajor.ir نسبت به انتخاب استان مورد نظر و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام کنند؛ هزینه خرید هر آجر مبلغ 10 هزار ریال تعیین شده است.

وی توضیح داد: پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه ساز، با بارگذاری تصویر خود، مادر، پدر، همسر یا فرزند می‌توانند پوستر «من هم یک مدرسه یار هستم» را دریافت کنند.

نصب کاشی یابود بر دیوار مدرسه

مهاجرانی همچنین با اشاره به امکان ساخت و نصب کاشی یادبود مشارکت کنندگان در دیوار مدارس، اظهار کرد: در صورتی که میزان مشارکت هر فرد بیش از 25 میلیون ریال باشد، پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه ساز، با ارسال نام و نام خانوادگی، یک کاشی یادبود از اهدا کننده، به نام مادر، پدر، همسر یا فرزند در مدرسه مربوطه به این پویش نصب خواهد شد. براساس میزان مشارکت بانوان در هر استان یک دبستان دخترانه احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار