معافیت ۲۶۰ هنرمند خراسان شمالی از پرداخت حق بیمه 

بجنورد (پانا ) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۶۰ نفر از هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر استان، از پرداخت سه‌ماهه حق بیمه برخوردار شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معافیت ۲۶۰ هنرمند خراسان شمالی از پرداخت حق بیمه 

حسین فرخنده در نشست خبری امروز اظهار داشت : وزارت فرهنگ و ارشاد با بیمه بیکاری جامعه فرهنگی و هنری موافقت کرده است.

بخشودگی حق بیمه سه ماهه این هنرمندان که یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال بود مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال است.

وی در ادامه نشست اظهار داشت: تاکنون ۶۳۸ در صندوق اعتباری نویسندگان عضو هستند که این صندوق در سال ۹۶ ، ۲۰۰ عضو داشته است.

وی در ادامه گفت: درسال ۹۶ تعدادبیمه شدگان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی ۹۸ نفر بوده است که هم اکنون ۳۲۴ نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مشاغل فرهنگ و هنر در مشاغل آزاد تعریف شده بود و مشمول بیمه بیکاری نبوده است گفت:با رایزنی‌ها و موافقتی که در این خصوص انجام شد آنها نیز مشمول بیمه بیکاری شدند.

وی افزود: یارانه یک میلیون ریالی هم برای اعضای صندوق محقق شده که ۶۳۸ عضو این استان از آن بهره مند شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعتبار به مجتمع‌ فرهنگی و هنری بجنورد لحاظ شده است افزود: هم اکنون ۲۲ درصد از این میزان اعتبار معادل ۲۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی با اشاره به طرح موزه هنرهای معاصر گفت: امسال برای این طرح نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است که از این میزان ۱۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی در ادامه گفت: این اداره کل در صدد است که هر ۲ طرح را با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم هم اعتبار لحاظ شده و هم تخصیص داده شده آن را افزایش دهیم.

وی در ادامه سخنانش به انتخابات خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: دست کم ۱۷ نفر اعم از هیات مدیره و بازرسان باید نامزد شوند و این انتخابات ماه جاری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار