آموزش مهارت‌های خودمراقبتی برای مواجهه موثر با اعتیاد و رفتار‌های پر‌خطر

قرچک (پانا)- کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهرستان قرچک از اجرای برنامه توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، والدین و کارکنان، به منظور آموزش مهارت‌های خودمراقبتی برای مواجهه موثر با اعتیاد و رفتارهای پرخطر، در سطح واحد‌های آموزشی خبر ‌داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های خودمراقبتی برای مواجهه موثر با اعتیاد و رفتار‌های پر‌خطر

علی محمدپور، کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهرستان قرچک اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان در این طرح، مهارت‌های پایه اجتماعی، مهارت‌های خودمراقبتی و شناخت رفتارهای پرخطر خواهد بود و آموزش والدین در زمینه شناخت اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بین کودکان و نوجوانان (آشنایی با مصادیق، علایم و شیوه‌های مداخله)، مهارت‌های فرزندپروری/مهارت‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان برای خودمراقبتی است.
محمدپور در ادامه آموزش کارکنان را در زمینه‌های شناخت اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بین کودکان و نوجوانان (آشنایی با مصادیق، علائم و شیوه های مداخله)، مهارت‌های ارتباط موثر با دانش‌آموزان، فنون مدیریت کلاس با رویکرد پیشگیری، مهارت‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان برای خودمراقبتی، مهارت‌های مشاوره‌ای و مداخله مختصر کلاسی در بهداشت روان، رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد.
او افزود: در این طرح تهیه برش منطقه‌ای و ارسال به واحدهای آموزشی، تشکیل گروه‌های توانمندسازی در پیام‌رسان شاد ویژه مدارس مجری طرح، آموزش مدرسین معرفی‌شده واحدهای آموزشی توسط تسهیلگر منطقه، بارگذاری مطالب در گروه‌های تشکیل شده در پیام رسان شاد و استفاده از آنها در تدریس مدرسان‌، برگزاری پیش آزمون در ابتدای آغاز طرح انجام گرفته و ادامه خواهد‌ داشت و این آموزش‌ها با محوریت درسنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر خواهد بود.
علی محمدپور در پایان گفت: زمان آغاز این طرح آذرماه بوده است و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌، پوشش گروه‌های مخاطب دانش‌آموزان، والدین و کارکنان ( مطابق برش هر واحد آموزشی )، ارائه محصولات آموزشی و کمک آموزشی، افزایش مهارت‌های زندگی و جرات‌ورزی و مهارت نه گفتن در دانش‌آموزان، افزایش آگاهی والدین در شرایط جدید استفاده از فضای مجازی دانش‌آموزان و نحوه کنترل آنها، پرورش مهارت‌های روحی مورد نیاز دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های کلاس های درس از برنامه‌هایی است که در این طرح دنبال خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار