مازندران ۴ میلیارد تومان صرف تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌‌آموزان کرد

ساری (پانا) -  پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار مازندران، این استان نخستین استان کشور در تأمین سهم 40 میلیارد ریالی تأمین ملزومات هوشمند آموزشی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مازندران ۴ میلیارد تومان صرف تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌‌آموزان کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ پس از شیوع ویروس کرونا که حدود 10 ماه از آن می‌گذرد، آموزش‌ها تقریباَ به طور کامل به فضای مجازی انتقال یافت. اما از آنجا که بخشی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها به ابزار هوشمند دسترسی نداشتند، تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به این حوزه ورود کردند تا بخشی از کمبودها در این زمینه جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این خصوص با بیان اینکه تأمین ابزار هوشمند از تابستان 99 به طور جدی در دستور کار قرار گرفت، گفت: از روز نخست که جلسات شورای آموزش و پرورش با هدایت‌های استانداری مازندران و همکاری تمامی نهادها برگزار شد، کارگروه تأمین ابزار آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند تشکیل و راهکارهای لازم شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.

«علیرضا سعدی پور» در همین زمینه به تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور در خصوص تأمین ابزارهای هوشمند در استان‌ها اشاره کرده و افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار بر این شد هر میزانی که استان‌ها در زمینه ابزار هوشمند تأمین اعتبار کنند، به همان میزان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش نیز اعتبار لازم را اختصاص دهند تا برای دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار گوشی هوشمند و تبلت تهیه شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه براساس سهم 50 درصدی استان و 50 درصدی کشور تنظیم شد، ادامه داد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم مازندران، تاکنون 2 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در مازندران تأمین شد و وزارت کشور نیز بر اساس این میزان اعتبار استانی، 2 میلیارد اختصاص داد و در مجموع 4 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین ابزارهای هوشمند دانش‌آموزی فراهم شده که مازندران از این حیث نخستین استان کشور محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار