تضمین مدیریت علمی کشور به وسیله برنامه شهاب امکان‌پذیر است

شیراز (پانا) - رییس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه برنامه شهاب را به جد دنبال می کنیم گفت: اگر این برنامه به طور دست و منطقی پیش برود هدایت و مدیریت کشور به شیوه علمی تضمین خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تضمین مدیریت علمی کشور به وسیله برنامه شهاب امکان‌پذیر است

حبیب شریف در آیین امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان استان گفت: در بخش هدایت دانش‌آموزان، پژوهشسراها می‌توانند نقش اساسی و تعیین کننده‌ای را ایفا کنند و پژوهشسراها را نباید صرفا به عنوان یک بستر فیزیکی تلقی کرد، بلکه باید به ظرفیت این مکان‌ها در قالب فضایی برای تغییرات بنیادین در نگرش دانش‌آموزان نگاه کرد.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه در 6 سال گذشته به منظور تمرکز زدایی و توزیع عادلانه امکانات، به پیشنهاد بنیاد نخبگان استان مبادرت به ایجاد مجمع خیرین نخبه پرور کرده ایم، افزود: این مجمع به پرورش انسان های کارامد و توانمند با هدف تربیت نیروهای متخصص با کمک خیرین می پردازد.

شریف با اشاره به اینکه در سفر اعضای بنیاد نخبگان به شهرستان ها، بازدید از پژوهشسراها را در اولویت قرار داده ایم اظهار کرد: سعی بر آن شده تجهیزات پژوهشسراها را تکمیل کنیم تا مسئولین و دانش آموزان با خیال راحت دست به ایده پردازی و ابتکار عمل بزنند.

وی از اولین برنامه‌های مشترک بین آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان که در حال اجرا است را مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرد و افزود: هر دوره این برنامه یکسال و نیم به طول می‌انجامد که دانش‌آموزان در 4 مرحله، خلاقیت، ایده‌پردازی، کارگروهی،روش‌های حل مساله و پژوهش را یاد می‌گیرند که در نهایت هرساله تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده و منتخب به عنوان سفیران خلاقیت و ایده‌پردازی در شهرستان‌ها معرفی می‌شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: از سال 92 تا کنون 22 برنامه توسط بنیاد ملی نخبگان فارس در سطح دانش آموزی استان اجرا شده است که حداقل 1600 دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است که 130 تن از این دانش آموزان به عنوان سفیر معرفی شده اند.

شریف افزود: برنامه دوم ما دوره تربیت مربی، خلاقیت و نوآوری و توجه ویژه به پژوهشسراها است که 140 معلم تاکنون در آن شرکت کرده اند و 70 تن از این معلمان به عنوان مربیان خلاقیت و نوآوری انتخاب شده اند که ظرفیت بسیاری خوبی برای آموزش و پرورش میتوانند باشند.

در پایان این مراسم از 15 نفر از مدیران پژوهشسراهای استان که در ارزشیابی سالانه حایز مقام شده بودند تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه،اداره کل آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان استان در راستای علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه و تحقیق، تدوین معیارهای استاندارد برای ارتقا سطح دانش تخصص دانش اموزان، هدایت، جهت دهی و نظارت مستمر بر ایده های اولیه تا مرز به ثمر نشستن آنها و آماده کردن زمینه های مناسب جهت انجام پژوهش علمی، عملی و کاربردی توسط دانش آموزان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار