تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان اردبیل

اردبیل(پانا)- همزمان با هفته پژوهش، مراسم تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر نواحی و مناطق 19 گانه استان اردبیل بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن تقدیر از محققان، نوآوران و مجریان فعالیت های پژوهشی در سطح استان با اشاره به شعار هفته پژوهش در سال جاری (معلم پژوهنده، مدرسه پژوهش محور، دانش آموز پرسشگر)، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه و ترقی و پژوهش را محور کلیدی در این مسیر برشمرد.

او هدف از اجرای برنامه های هفته پژوهش را قدرنهادن به فعالیت های پژوهشگران و انگیزه بخشی جهت توسعه فعالیتهای پژوهشی و کاربست یافته ها در سازمان ها به منظور اصلاح و تقویت فعالیت ها و ترویج فرهنگ پژوهش بویژه در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش استان به صورت مداوم و مستمر نیاز به داده های علمی و پژوهشی دارد تا بتواند نقش مورد انتظار خود را بعنوان یک سازمان یادگیرنده - یاددهنده ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پژوهش را یکی از محورهای اصلی سند نام برد و گفت: 11راهکار از 131 راهکار عملیاتی سند تحول به صورت مستقیم و بیش از 23 راهکار به صورت غیر مستقیم به مقوله پژوهش توجه دارند و در برنامه های اجرایی و عملیاتی سند، بیش از 33 مورد روی موضوع پژوهش تاکید شده است که حاکی از اهمیت و نقش این موضوع است.

ناصری همچنین افزود: ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه یکی از ساحتهای 6 گانه سند تحول است که تمرکز آن بر پژوهش و یافته های پژوهشی است.

او نقش پژوهشگاه های تعلیم و تربیت، شورای تحقیقات استان ها، طرح معلم پژوهنده، پژوهش سراهای دانش آموزی، طرح های کیفیت بخشی در دوره های مختلف تحصیلی مثل طرح جابربن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی در دوره متوسطه، جشنواره مهارتهای هنری و مسابقات علمی و عملی هنرستان ها، طرح داناب و پرسش مهر را در رشد کیفی فعالیت های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش مهم و موثر خواند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که هدف آموزش و پرورش کشور تربیت دانش آموزان پرسشگر، خلاق و نوآور است؛ گفت: در این مراسم از 528 نفر از دانش آموزان پژوهشگر و معلمان پژوهنده استان تجلیل بعمل خواهد آمد و سعی مجموعه آموزش و پرورش استان بر این خواهد بود که از یافته های این پژوهش ها در راستای تقویت زیرمجموعه های مختلف آموزشی و تربیتی استان و کشور استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار