توقف پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی iOS و اندروید

تهران(پانا) - پیام رسان واتس‌اپ اعلام کرد از سال ۲۰۲۱ به پشتیبانی از گوشیهایی که با نسخه‌های قدیمی اندروید و iOS کار می کنند، پایان خواهد داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
توقف پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی iOS و اندروید

به گزارش ایسنا، در پایان سال ۲۰۲۰ واتس‌اپ در تلفنهای هوشمندی که نسخه سیستم عامل آنها پایینتر از iOS ۹ و اندروید ۴.۰.۳ است، دیگر کار نخواهد کرد.

صفحه پشتیبانی واتس‌اپ به کاربران توصیه کرده است برای بهره مندی از امکانات این پیام رسان، از جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل iOS و اندروید استفاده کنند و اعلام کرده که واتس‌اپ برای آیفون از نسخه ۹ به بعد و برای اندروید از نسخه‌های ۴.۰.۳ به بعد پشتیبانی می کند. اگرچه تلفنهای هوشمند زیادی نیستند که با نسخه‌های قدیمی سیستم عامل iOS و اندروید کار می کنند اما لازم است توجه شود این تلفنها پشتیبانی از پیام رسان واتس‌اپ را از دست خواهند داد. برای آیفونها، همه مدلهای آیفون تا آیفون ۴ پشتیبانی را از دست می دهند و کسانی که از آیفون ۴اس، آیفون۵، آیفون ۵اس، آیفون ۶ و آیفون ۶اس استفاده می کنند باید سیستم عامل خود را به iOS ۹ به بعد ارتقا دهند تا بتوانند همچنان از واتس‌اپ استفاده کنند.

برای اندروید هم گوشیهای زیادی نیستند که همچنان از نسخه‌های قدیمیتر از ۴.۰.۳ استفاده می کنند اما برخی از مدلها شامل HTC Desire، ال جی اوپتیموس بلک، موتورولا Droid Razr و سامسونگ گلکسی اس ۲ همچنان با نسخه‌های قدیمی اندروید کار می کنند و تا پایان سال ۲۰۲۰ پشتیبانی واتس‌اپ از آنها متوقف خواهد شد.

برخی از کاربران ممکن است با آپدیت سیستم عامل بتوانند همچنان از واتس‌اپ در گوشیهای مدل قدیمی استفاده کنند اما برخی دیگر ممکن است ناچار باشند گوشی جدیدی خریداری کنند تا بتوانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش نیوز۱۸، واتس‌اپ در پایان هر سال به پشتیبانی از گوشیهای قدیمیتر iOS و اندروید پایان می دهد. سال گذشته هم به پشتیبانی از گوشیهای دارای سیستم عامل قدیمیتر از iOS ۸ و نسخه اندروید قدیمیتر از ۲.۳.۷ پایان داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار