راهکار‌های برقراری ارتباط موثر میان اعضای خانواده‌ در دوران کرونا

رودهن(پانا) - زمانی که سطح توقعات پایین آورده شود در واقع مصالحه اتفاق افتاده است و در نتیجه همکاری باعث نتیجه برد،برد و موجب رضایت دو طرف مشاجره خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
راهکار‌های برقراری ارتباط موثر میان اعضای خانواده‌ در دوران کرونا

عدم توانایی برقراری ارتباط موثر، باعث شکل گیری تعارضات بین افراد خواهد شد، در این روزها به دلیل اینکه بیشتر خانواده‌ها در کنار یکدیگر هستند بالطبع مشکلات زیادی دارند و دلیل مشاجره اعضای خانواده با یکدیگر تفاوت‌های آنها در بیان موضوعات مختلف است.

در این راستا عابدینی مشاور دبیرستان دختران فرزانگان آموزش و پرورش رودهن در سخنانی و از طریق لایو در شبکه شاد اظهار کرد: ما در ابتدا باید معنی تعارض را بررسی کنیم و بدانیم که خواسته‌ها، سلیقه‌ها و رفتارهای ما با کسانی که در ارتباط هستیم متفاوت است و در واقع مشاجره زمانی به وجود می‌آید که ارتباط از مسیر سازگاری خود خارج شود.

او تصریح کرد: واکنش ما در این مواقع داد زدن، قهرکردن، مصالحه، همکاری و ... است و زمانی که قهرمی‌کنیم ممکن است تنش را برای مدت کوتاهی آرام کنیم، ولی راه درستی نیست و از سوی دیگر زمانی که سطح توقعات را پایین می‌آوریم، در واقع مصالحه کردیم، نتیجه این همکاری باعث نتیجه برد،برد و موجب رضایت دو طرف مشاجره خواهد شد.

مشاور مدرسه فرزانگان رودهن افزود: برخی از موارد از جمله تهمت زدن، نصیحت کردن، شکایت، غرزدن، مقایسه کردن، سرزنش، تذکر مداوم و...هم باعث ایجاد مشاجره در خانواده می‌شود.

این مشاور گفت: در هنگام تعارض بهتر است روش‌های دیگری را امتحان کنید، برای مثال ابتدا مکث کنید سپس سکوت و در مرحله آخر فکر کنید و اگر مشکل حل نشد، موقعیت را ترک کنید و هیچگاه دنبال مقصر نباشید و در موارد دیگر به دو طرف حق بدهید، شنوای خوبی باشید، زمان و موقعیت گفتگو را درنظر بگیرید و خودتان را در رقابت با طرف مقابل قرار ندهید و همان‌قدر که به خود حق می‌دهید، به طرف مقابل هم حق بدهید.

خبرنگار دانش‌آموز: محیا شرفیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار