بعید است اصولگرایان برای انتخابات 1400 به وحدت برسند؛ پایداری‌ها اجازه نمی‌دهند

تهران (پانا) - رئوفیان، فعال اصولگرا با بیان اینکه بعید است اصولگرایان برای انتخابات 1400 به وحدت برسند، تایید کرد که جریان موسوم به «پایداری‌ها» به دنبال انسجام نیستند و به هیچ عنوان نیروهای رادیکال و تندروی این جبهه که امروز به پایداری‌ها معروف هستند اجازه نخواهند داد که این اتفاق رخ دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بعید است اصولگرایان برای انتخابات 1400 به وحدت برسند؛ پایداری‌ها اجازه نمی‌دهند

به گزارش ایلنا، نایب رئیس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از توانایی و تلاش‌های این جبهه برای ساماندهی فعالیت مستقل در انتخابات آتی خبر داد. ابوالقاسم رئوفیان درخصوص روند فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که به منظور وحدت در جریان اصولگرایی در جریان است و شانس موفقیت این فعالیت‌ها، گفت: پیش‌بینی نمی‌شود که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند و با همان سازوکارهای گذشته اما با ظاهر و شاید اسم جدید در عرصه رقابت‌ها حاضر خواهد شد. به عبارت دیگر به معنای واقعی کلمه اراده‌ای برای وحدت میان تمام قطب‌های اصولگرایان وجود ندارد، این مساله در انتخابات مجلس شورای ‌اسلامی هم تکرار شد و علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت که فهرست پایانی یکبار منتشر شد و بعد از آن فهرستی در کار نباشد اما بعد از یکبار انتشار، فهرست نهایی دیگری با چند تغییر منتشر شد و تعدادی افراد عوض شدند.

وی افزود: این نشان دهنده روحیه سهم‌‌خواهی و خودشیفتگی در میان برخی افراد و گروه‌ها است که می‌خواهند تحت پوشش رسیدن به انسجام و وحدت، فضا را مهندسی کنند اما در نهایت نتیجه به گونه‌ دیگری رقم می‌خورد. اکنون هم همینطور است، به هیچ عنوان نیروهای رادیکال و تندروی این جبهه که امروز به پایداری‌ها معروف هستند اجازه نخواهند داد که این اتفاق رخ دهد و من هم به عنوان یک فعال سیاسی ترجیح می‌دهم وارد این بازی و سناریوهای ازپیش تعیین شده نشوم.

رئوفیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، ابراز داشت: من به عنوان عضو جبهه پیشرفت رفاه و عدالت بارها به دوستان شورای مرکزی گفته‌ام که این روند فعالیت‌ها با هدف وحدت در نهایت به سرانجام نخواهد رسید و معتقد هستم که پس به جای اینکه ما زمان را از دست بدهیم و آن‌ها بتوانند ما را به بازی بگیرند باید با توجه به پتانسیلی که وجود دارد خودمان فعالیت مستقل را ساماندهی کنیم. به دوستان هم گفتم که جبهه پیشرفت رفاه و عدالت وزن بسیار خوبی در میان سایر جبهه‌های مطرح در کشور دارد و می‌تواند ملجاء و مرجع بسیاری از فعالان سیاسی که بخواهند در انتخابات ۱۴۰۰ به عرصه شوراها ورود کنند، باشد؛ لذا نباید با این پتانسیل در زمینی بذر کاشته شود که در نهایت محصولی که بتوان روی آن حساب کرد، به دست نمی‌‌دهد.

دبیرکل حزب ایران زمین درخصوص روند فعالیت‌های این تشکل سیاسی نیز اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی و فعالیت مستقل اعضای جبهه نیز ما در حزب اسلامی ایران زمین کارها را شروع کردیم و هر هفته جلسه آنلاین را با دبیران استان‌ها در سراسر کشور و اعضای شورای مرکزی به مدت سه ساعت برگزار می‌کنیم. تاکنون در حال بررسی معیارها و شاخص‌ها بودیم و آخرین جلسه ما هم به جدول مکانیزم ارزیابی کاندیداها اختصاص پیدا خواهد کرد که این ارزیابی از طریق دیدار حضوری و گفت‌وگوی چهره به چهره انجام می‌شود تا افراد از نظر توانمندی‌ها، کارآمدی، اثربخشی، برنامه‌محوری و تعامل‌گرایی مورد سنجش قرار گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هم در کنار این ویژگی‌ها، این مساله که فرد مورد نظر چه میزان معتقد است که طبق اصول قانون اساسی صرفا در آن بخش که تحت ریاست قوه مجریه است فعالیت کند، سنجیده خواهد شد.

رئوفیان در بخش پایانی با تاکید بر اهمیت شایسته‌گزینی از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، گفت: استراتژی ما برای حمایت از نامزدهای انتخاباتی همان راهبردی است که امام خمینی(ره) ترسیم کردند و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند؛ یعنی تلاش برای حاکمیت افراد شایسته در کشور و اینکه شایسته‌ترین فرد در انتخابات راهی نهاد ریاست جمهوری یا شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور شود. بر اساس اصل شایسته‌گزینی تفاوت ندارد که نامزد مورد نظر چه کسی باشد و از نظر ما این تئوری که برخی می‌گویند ما به هر طریق ممکن باید از رای آوری نامزد جناح رقیب جلوگیری کنیم باطل است، چرا که ما قرار نیست در انتخابات رییس حزب و جناح و جبهه انتخاب کنیم بلکه مساله انتخاب رییس جمهور مطرح است و فرد منتخب باید کسی باشد که بتواند منافع و مصالح کشور و دغدغه های مردم را دنبال کرده و بتواند برای معیشت سخت مردم چاره‌اندیشی و تدبیر کند.

وی افزود: البته ما باید در جهت پیروزی نامزد جناح خودمان تلاش کنیم و توان خود را در راستای دستیابی به این هدف به کار گیریم اما به این شرط که شایستگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نامزد جناح رقیب داشته باشد اما اگر بررسی‌ها نشان داد که نامزد مورد نظر اصولگراها یا نیروهای انقلابی یا هر اسم دیگری که انتخاب کنند به دلایلی ضعیف‌تر از نامزد جناح رقیب است یا شرایط به گونه‌ای است که گزینه مدنظر رقیب برای اداره امور کشور شایسته‌تر است باید از او حمایت کنیم. اگر ما چشم خود را نسبت به قابلیت‌ها و توانایی های نامزد رقیب یا یک فرد غیرسیاسی ببندیم و تنها بر حمایت از کاندیدای خودمان تاکید بورزیم، بنا به فرمایش حضرت امام (ره) این کار شیطانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار