رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد

خبر خوش برای نابینایان؛ از فعال شدن راهنمای جهت یابی تا بهره برداری از 20 پارک تحرک

دانش‌آموزان استثنایی کشور نیازمند استانداردسازی آموزشی هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از طرح ملی نهضت مشارکت افزایی سخن گفت و خبر داد دانش‌آموزان ما برای دریافت آموزش استاندارد به یکسری وسیله آموزشی نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش برای نابینایان؛ از فعال شدن راهنمای جهت یابی تا بهره برداری از 20 پارک تحرک

سیدجواد حسینی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در رابطه با افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مختلف در حوزه آموزشی، گفت: پروژه هایی از جمله یک مجموعه ورزشی بزرگ افتتاح شد. در حال حاضر 1600 مدرسه داریم که 27 مدرسه متعلق به دانش آموزان با معلولیت جسمی حرکتی و 23 مدرسه مخصوص نابینایان و همچنین 100 مدرسه متعلق به ناشنوایان است.

وی از ساخت 14 مدرسه برای امسال خبر داد و افزود: از 210 مدرسه ای که نیاز داریم، ظرف 10 ماه 120 مدرسه کلنگ زنی و خشت گذاری شده است.

حسینی از حضور بیش از 70 هزار دانش آموز با بهره هوشی معمول در این مدارس درس می خوانند و تا کنون727 فضای مدرسه در دست داریم و بیش از 1200 مدرسه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی از الزام یک مدرسه اوتیسم برای هر استان سخن گفت و ادامه داد: این مدارس بصورت گروهی باید متناسب سازی شود و 31 سالن نیز در سراسر کشور در اختیار دانش آموزان است و 13 مدرسه هم در دست احداث است.

حسینی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از 368 مدرسه در سراسر کشور در دستور کار خبر داد و افزود: باشگاه معلمان پیشکسوت استثنایی با استفاده از ظرفیت های کنونی مدارس افتتاح شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به وجود 47 مرکز مشاوره، گفت: 32 مرکز در ایام کرونا برای دانش آموزان استثنایی تشکیل شده است.

حسینی همچنین از طرح های جدید برای مدارس استثنایی سخن گفت و ادامه داد: در حال راه اندازی مراکز توانبخشی هستیم تا کلیه خدمات مربوط به حوزه استثنایی هستیم. برای نابینایان پارک های تحرک و جابجایی را در نظر داریم که 20 پارک تا پایان سال به بهره برداری می رسد. برنامه سنجش جسمانی دانش آموزان به اتمام رسیده است و بدلیل شرایط کرونا یکسری محتوای آموزشی توسط بهترین معلمان ارائه می شود.

وی افزود: سامانه ندای همراه را نیز راه اندازی کردیم و مددکاران و مشاوران را ضمن پیوستن به این سامانه، به دانش آموزان راهنمایی می دهند. تا پایان این ماه اپلیکیشن جامعی ارائه می شود و بعنوان مثال راهنمای جهت یاب برای نابینایان فعال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار