حسینی: اگر جامعه ای دچار آسیب اجتماعی شود، مدرسه را مقصر می‌دانم

حرکت به سوی مدارس ترکیبی و تمرکز بر دوره ابتدایی دو رویکرد آموزش و پرورش مترقی در دنیاست

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت کاهش تنوع مدارس و حرکت به سوی مدارس ترکیبی و همچنین تمرکز بر دوره ابتدایی دو رویکرد نظام های آموزش و پرورش مترقی در دنیا است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: اگر جامعه ای دچار آسیب اجتماعی شود، مدرسه را مقصر می‌دانم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است، حتی شایسته است این تحول از ابتدایی ترین موارد مانند نام و اسم آموزش و پرورش آغاز شود.

حسینی اظهار کرد: مدرسه باید کانون تربیت باشد، رویکرد این مکان یادگیری است، آیا به واقع این گونه است؟ باید از شرایط تست گرایی و کنکور زدگی خارج شود.

وی با اشاره به تنوع ۲۴ گانه در مدارس کشور گفت: این تنوع باید برچیده شود، باید یک مدرسه در جامعه باشد و در کلاس درس ترکیبی از دانش آموزان تیزهوش، با نیاز ویژه و یا سایر دانش آموزان کنار هم تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: باید آموزش مناسب هر دانش آموز در کنار سایر دانش آموزان کلاس ارائه شود، باید معلم روش خاص یادگیری هر دانش آموز را برایش پیاده کند اما از آنجا که در این زمینه موفق نبوده ایم، شاهد تنوع مدرسه ها هستیم.

وی گفت: جامعه های رشد یافته در پی توده گرایی و فراگیرسازی در آموزش هستند اما ما هنوز به دنبال نخبه گرایی هستیم، آنچه در مدرسه برای ارزیابی دانش آموزان از یادگیری شاهد هستیم، در واقع سنجش است ارزیابی محسوب نمی شود، با این شیوه ارزیابی امکان پذیر نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه مدرسه عامل اصلی تحولات اجتماعی است خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای دچار آسیب اجتماعی شود، من مدرسه را مقصر می دانم، اگر توسعه در جامعه نباشد، من مدرسه را مقصر می دانم.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: در دنیا، مناطق محروم، روستاها و مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار دارد تا کیفیت آموزش ارتقا یابد، اما ما توجه خود را به مناطق برخوردار متمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی باید بیش از هر دوره تحصیلی مورد توجه باشد گفت: در جامعه رشد یافته، آموزش دوره ابتدایی بسیار دارای اهمیت بوده و توجه بر آن متمرکز است حال آن که ما به آموزش در سال های بزرگسال فرزندان تمرکز داریم.

معاون وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: بیش از آنچه که آموزش در بزرگ سالی دارای اهمیت است، باید دوره ابتدایی را دریابیم.
حسینی با بیان اینکه نظام سنجش صلاحیت معلمان توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است و گامی است تا رتبه بندی معلمان بر مبنای سنجش صلاحیت حرفه ای انجام شود اظهار کرد: رتبه بندی معلمان باید بر اساس عملکرد و توانمندی باشد رتبه ‌بندی بر مبنای مدرک تحصیلی و یا سنوات، درست نیست، این ارزیابی و سنجش قابل قبول نیست.

در این آیین از زحمات عباس سعیدی قدردانی و مهدی مودی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی شد.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار