حسینی خبر داد

١٢ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین ابزار آموزشی دانش‌آموزان نیازمند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ویروس کرونا باعث شد اولین دستگاهی باشیم که مدارس را تعطیل کنیم گفت که با این وجود آموزش تعطیل نشد و شبکه شاد را در راستای ادامه آموزش‌ها فعال کردیم.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
١٢ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین ابزار آموزشی دانش‌آموزان نیازمند

سیدجواد حسینی در جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس) و به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور با بیان اینکه ویروس کرونا باعث شد اولین دستگاهی باشیم که مدارس را تعطیل کنیم اظهار کرد: با این وجود آموزش تعطیل نشد و شبکه شاد را در راستای ادامه آموزش‌ها فعال کردیم. در شرایط کنونی نزدیک به ٣٠ درصد دانش‌آموزان از وسایل هوشمند برای بهره گیری از آموزش در فضای مجازی بی بهره هستند.

حسینی با بیان اینکه امروز تبلت و موبایل کارکرد مدرسه‌ را دارد و اگر امروز فردی تبلتی هدیه کند گویی یک مدرسه اهدا کرده است افزود: کارکرد مهم‌ تر دیگر تامین تبلت است که به بسیاری از دانش‌آموزان به ویژه دختران برای جلوگیری از ترک تحصیل کمک می‌کند.

معاون وزیر با اشاره به اینکه امروز با تمام وجود حس می‌کنم جلوه آشکار عینی از نابرابری دوباره نمایان و دسترسی به ابزار‌های آموزشی دشوار شده است عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش بنده را مامور کرده است تا با استفاده از ظرفیت دولت و ظرفیت عمومی بسیج، تعداد دانش‌آموزان نیازمند را مشخص کنیم لذا تمام منابع بخش دولتی و عمومی را بسیج کردیم و در این راستا ١٢ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

حسینی درباره راه‌اندازی طرح هدایت گفت: در این طرح که مخفف کلمات هر دانش‌آموز یک تبلت است مهم ترین بخش تامین منابع خواهد بود که در این مورد از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استفاده شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمک‌های انجام شده برای تهیه تبلت بیان کرد: بنیاد برکت، بانک، اتاق بازرگانی، ستاد اجرایی از جمله این کمک‌هاست. اما بخش عمده ای که روی آن حساب کردیم بخش خیرین است که در این راستا تاکنون رقمی نزدیک به ١۵٠ هزار تبلت برای دانش‌آموزان فراهم کردیم.

معاون وزیر ادامه داد: نذر هوشمند سازمان بسیج دانش‌آموزی را هم در جرگه این کمک‌ها داریم علاوه بر آن با مجمع خیرین مدرسه ساز جلسه ای داشتیم و ٣٠ هزار خیر و ١۵٠ شبکه نیکوکاری پای کار آمدند.

وی بیان کرد: ١٣ هزار تبلت از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی تقبل شد علاوه بر آن سارمان دانش‌آموزی طرحی تحت عنوان «من حاضرم» را پیگیری می‌کند و با موسسه عترت ابوتراب نیز برای ایتام قرارداد بستیم ضمن آنکه طرح حامی هوشمند را اجرا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار