با وجود شیوع بیماری کرونا سیستم آموزشی فعالیت خود را بدون وقفه ادامه می‌دهد

کرمانشاه (پانا)- کارشناس مسئول امور زنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد با وجود شیوع بیماری کرونا سیستم آموزشی فعالیت خود را بدون وقفه ادامه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
با وجود شیوع بیماری کرونا سیستم آموزشی فعالیت خود را بدون وقفه ادامه می‌دهد

عبدی با تاکید بر تداوم اجرای طرح‌های ملی استانی و منطقه‌ای در حوزه امور زنان از طریق فضای مجازی و گفت: امسال تمامی فعالیت‌ها و طرح‌های ملی به خصوص در فضای مجازی و سامانه شاد، اجرا می‌شود، بنابراین هیچ برنامه و طرحی در این حوزه تعطیل نیست.

وی افزود: بحران جهانی ویروس کرونا در کنار همه ناملایمات و سختی‌ها سبب بروز فرصت‌هایی در بخش‌های مختلف آموزشی و پرورش شده است. شیوه آموزش مجازی دانش‌آموزان و مربیان را در مسیر جدیدی قرار داده است و این حرکت مثبتی به شمار می‌رود. دانش‌آموزان در حالی که در خانه هستند جریان یادگیری با روش‌های مختلف در فضای مجازی برای آن‌ها انجام می‌گیرد.

عبدی خاطرنشان کرد: اولویت‌های حوزه امور زنان در اجرای برنامه‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبانی نظری سند تحول بنیادین و بیانات وزیر محترم آموزش و پرورش تنظیم می‌شود که بر همین اساس اجرای طرح‌های ملی که به استان ابلاغ شده است از اهم برنامه‌های اجرایی است.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در سال تحصیلی جاری اجرای ۸طرح ملی به امور زنان استان کرمانشاه ابلاغ شده است که عبارتند از : 1- طرح « افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش‌آموز» در دوره متوسطه دوم، این طرح با هدف افزایش دانش، نگرش و عملکرد مدنی دانش آموزان اولیا و مربیان جهت مشارکت و فعالیت در نهادهای مدنی در ۲۰مدرسه در سطح استان اجرا می شود. 2-طرح آموزش «مهارت‌های کودکیاری» به دانش‌آموزان دختر و پسر پایه یازدهم که با هدف آماده سازی آن‌ها برای ایفای نقش در زندگی مشترک، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک و آشنایی با اصول مراقبت‌های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک در بیش از ۱۰مدرسه در سطح استان اجرا می‌شود، ضمناً دبیرخانه این طرح در کرمانشاه است. 3- طرح بهبود وضعیت آموزشی- بهداشتی دختران دانش آموز پایه هفتم مناطق محروم با اولویت مدارس شبانه روزی این طرح با عنوان طرح بشرا سالهاست با توجه به نیاز این دانش آموزان با هدف افزایش دانش، نگرش و عملکرد بهداشتی دختران در دوران بلوغ، ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی آنان و افزایش سطح انگیزشی و انسجام مراقبت‌های بهداشتی، درمانی جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران بلوغ در بیش از ۱۵منطقه و شهرستان استان کرمانشاه به اجرا درآمده است . 4- طرح آموزش مهارت های گفتگو و ارتباط موثر بین چهار گروه دانش آموزان با همسالان، دانش آموزان با اولیای مدرسه، دانش آموزان با والدین و دانش‌آموزان با افراد، مسئولان و گروه‌های اجتماعی که این طرح با هدف تقویت مهارتهای ارتباطی، همدلی و مفاهمه و گفتگو، تحکیم و تقویت ارتباط و تقریب نگرش با نسل قبل و ترویج گفتمان جهت رشد فرهنگی و اجتماعی در مدارس نواحی و مناطق استان به اجرا درآمده است.

5- طرح آموزش «حقوق شهروندی به دانش آموزان» اولیا و مربیان این طرح نیز از طرح های بسیار مهم و ضروری با هدف آشنایی دانش‌آموزان با حقوق شهروندی، تکالیف و مسئولیت‌ها، توسعه روابط اخلاقی و افزایش همدلی و همبستگی و توسعه اجتماعی و اخلاقی بین اعضاء و تقویت مهارت های موثر جهت احقاق حقوق شهروندی و مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی است. 6- طرح دانش افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار که هر ساله این طرح با هدف بهبود بخشی به وضعیت زنان سرپرست خانوار تقویت باورهای دینی، بهبود مناسبات رفتاری و مهارت آموزی و دانش افزایی زنان سرپرست خانوار جهت بهبود کیفیت زندگی در نواحی و مناطق که بیشترین آمار این مخاطبین را دارند برش منطقه داده شده است که اجرا می‌شود. 7- طرح آموزش اصولی و ازدواج به هنگام به دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم مناطق محروم که سن ازدواج دختران نسبت به مناطق دیگر استان پایین تر است، با هدف بالا بردن آگاهی دانش آموزان و اولیا برای بهتر زیستن و افزایش سواد زندگی به اجرا در آمده و برگزار می‌شود. 8- طرح توانمندسازی و دانش افزایی زنان فرهنگی در پست های مختلف که این طرح نیز با هدف افزایش دانش، اطلاعات و نگرش و آگاهی بروز و مورد نیاز مخاطبین بر عهده امور زنان اداره کل می باشد که به صورت مجازی و با موضوعات و عناوین مورد نیاز زنان فرهنگی اجرا و برگزار می‌شود.

عبدی در ادامه گفت: علاوه بر این طرح ها، طرح ملی حامی (خواهرخوانده) نیز به قوت خود با حمایت های مختلف به خصوص مدارس برخوردار از مدارس محروم در حال اجرا است، همچنین طرح‌های استانی و منطقه ای نیز با توجه به شرایط موجود در نواحی و مناطق ۲۴گانه با موضوعات مختلف در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

مشاور امور زنان استان در پایان از پشتیبانی مدیرکل محترم و همکاری و همراهی معاونت‌های ایشان در اداره کل در جهت ارتقا جایگاه زنان فرهنگی و همچنین تلاش های کارشناسان، مدیران و مربیان مدارس مجری طرح تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار