مدیرعامل موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با پانا:

این موسسه را یک بخش از وزارت آموزش و پرورش می‌دانیم

«درس‌هایی از قرآن» سعی می‌کند از نیازهای نسل امروز دانش‌آموز صحبت کند

تهران (پانا) – مدیر برنامه سلسله برنامه‌ها و مسابقات دانش‌آموزی «درس‌هایی از قرآن» عقیده دارد علت اقبال پرشور نسل دانش‌آموز از برنامه‌های «درس‌هایی از قرآن» به‌روز بودن و توجه به نیازهای نسل امروز است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
این موسسه را یک بخش از وزارت آموزش و پرورش می‌دانیم

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد در گفت‌‍وگو با پانا درباره راز جذابیت درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی برای مخاطبان خصوصا نسل جوان امروز گفت: «این موضوع به چند دلیل می‌تواند باشد نکته اول اینکه این درس‌هایی از قرآن برگرفته از قرآن است و قرآن که وحی خدا و مطابق با فطرت بشر آمده است. ما در آیه شریف فطرت داریم که فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا یعنی با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. فطرت پاک زمانی که مطالب الهی را بشنود آن را قبول می‌کند.»

وی ادامه داد: «علت دوم بیان شیوا رسا و ساده است که حاج آقا قرائتی در درس‌‌های خود استفاده می‌کنند؛ یکی از ویژگی‌هایی که خدا برای پیامبر اسلام بر می‌شمارند این است که می‌گویند تو با لسان قوم با آنها سخن می‌گویی برای همین برای مردم سخنان تو دلنشین است. این ویژگی‌ است که خداوند به حاج آقا داده است. ممکن است دیگران پیچیده و علمی صحبت کنند، اما ایشان کاملاً ساده و شیوا سخن می‌گویند و به همین دلیل جاذبه خاصی برای مردم دارد.»

مدیر برنامه سلسله برنامه‌ها و مسابقات دانش‌آموزی «درس‌هایی از قرآن» در ادامه به به‌روز بودن مباحث مطرح شده در برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: «یکی از دلایل جذابیت درس‌های حاج آقا به روز بودن ایشان است، یعنی مباحث باید مباحثی باشد که مردم در زمان حاضر با آن سروکار داشته و به آن نیاز داشته باشند.»

وی درباره اهمیت به روز بودن مباحث مطرح شده در درس‌هایی از قرآن قرائتی برای قشر دانش‌آموز اظهار کرد: «حاج آقا قرائتی طی یک اعلام سراسری از دانش‌آموزان سراسر کشور خواستند موضوعات مورد علاقه خود و دغدغه‌های خود را برای ایشان بفرستند. این مطالب دسته بندی شده و به حاج آقا ارجاع شده و ایشان بر اساس مطالب مورد نظر خود دانش‌آموزان موضوع درس‌ها را تعیین می‌کنند و هر بار به یکی از این موضوعات می‌پردازند. بنابراین درس‌هایی از قرآن سعی می‌کند از نیازهای نسل امروز دانش‌آموز صحبت کند.»

حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد افزود: «البته با توجه به اینکه برنامه مخاطب عام دارد و مخاطب درس‌هایی از قرآن فقط و دانش‌آموزان نیستند ایشان باید به نوعی صحبت و موضوعات را انتخاب کنند که قابل استفاده برای همه مردم باشد.»

وی با اشاره به همکاری 30 ساله خود با حجت‌الاسلام محسن قرائتی اظهار کرد: «اخلاصی که در ایشان وجود دارد باعث شده است که درس‌هایشان همیشه با استقبال مخاطبان روبرو شود.»

مدیرعامل موسسه ترویج فرهنگ قرآنی درباره همکاری با آموزش و پرورش در تولید درس‌هایی از قران و نیز مسابقات دانش‌آموزی این سری برنامه‌ها گفت: «کارهای ما در موسسه کاملاً به آموزش و پرورش متصل است. روزی نیست که ما صحبت یا جلسه ای با یکی از مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم.»

حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی مسابقات دانش‌آموزی «درس‌هایی از قرآن» در شبکه دانش‌آموزی شاد اظهار کرد: «بیست و نهمین دوره این مسابقات با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش در سطح مدارس کشور آغاز شده است. من از همه دست‌اندرکاران بخش فناوری و اطلاع رسانی آموزش و پرورش برای همکاری در راه‌اندازی کانال مخصوص درس‌هایی از قرآن و نیز راه‌اندازی مسابقات دانش‌آموزی این برنامه تشکر می‌کنم. تبلیغات ما در آموزش و پرورش و شبکه شاد شروع شده و مروجین ما در ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش همگی ثبت‌نام کرده اند.»

وی با اشاره به اهمیت قشر دانش‌آموز و فرهنگی برای این موسسه در ضبط برنامه‌های درس‌هایی از قرآن گفت: «حاج آقا قرائتی همیشه اصرار دارند که در هنگام ضبط برنامه‌های تلویزیونی درس‌هایی از قرآن در استان‌های مختلف همیشه ۵۰ درصد از مخاطبان برنامه که در محل ضبط حاضر می‌شوند از آموزش و پرورش باشند. همچنین بسیاری از برنامه‌های درس‌هایی از قرآن در مکان‌های آموزش و پرورش تولید شده است؛ مثلاً ۴۰ برنامه از درس‌ها در سالن فرهنگ آموزش و پرورش و نیز بخشی از این برنامه‌ها در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر ضبط شده است.»

موحدی‌نژاد در پایان با تاکید بر پیوند موسسه با آموزش و پرورش گفت: «برنامه‌های ما در این بخش در پیوند صددرصدی با برنامه‌های آموزش و پرورش است؛ تا جایی که ما در بسیاری از جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها داریم خود را به عنوان یک بخش و یک اتاق از آموزش و پرورش می‌دانیم. حاج آقا قرائتی به دلیل اهمیتی که به نسل جوان می دهند همیشه اصرار دارند که در همه سفرهای استانی از نماینده‌های خبرگزاری پانا و همچنین همکاران مان در آموزش و پرورش دعوت ‌کنیم تا از نظر از نزدیک شاهد برنامه‌های حاج‌آقا باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار