فدائیان: «اتودهای قرنطینگی» تصویرگر پنج ماه زندگی من در زمان شیوع کرونا است

تهران (پانا) - فرشاد فدائیان که با مستند «اتودهای قرنطینگی» در بخش خارج از مسابقه جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، این فیلم را تصویرگر وضعیت پنج ماه زندگی روزمره‌اش در ماه‌های اولیه شیوع کرونا خواند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فدائیان: «اتودهای قرنطینگی» تصویرگر پنج ماه زندگی من در زمان شیوع کرونا است

فرشاد فدائیان که با مستند «اتودهای قرنطینگی» در بخش خارج از مسابقه جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، این فیلم را تصویرگر وضعیت پنج ماه زندگی روزمره‌اش در ماه‌های اولیه شیوع کرونا خواند.
فرشاد فدائیان که با مستند «اتودهای قرنطینگی» به درخواست خودش در بخش خارج از مسابقه چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، درباره این مستند به صبا گفت: این فیلم تصویرگر ادواری وضعیت پنج ماه زندگی روزمره من در ماه‌های اولیه شیوع کرونا است. در جایی که اگر آنجا خانه هم باشد به چیزی مثل زندان شبیه است.
کارگردان مستند «اتودهای قرنطینگی» که به همراه پسرش فراز فدائیان که همکار او در تصویربرداری و صدابرداری بوده این مستند را به سرانجام رسانده است، اظهار کرد: از ابتدا بنا نبود این اپیزودهای مجزا به یک فیلم کامل تبدیل شود اما طی روزها و شب‌هایی که به این اپیزودها اضافه می‌شد تا رسیدن به ۱۴ اپیزود، خود به خود این نتیجه به دست آمد.
وی با اشاره به مستندسازی در بحران بیان کرد: در حالت عادی مستندسازها همیشه گرفتار نوعی بحران در کار هستند. حالا در خانه ماندن آن‌ها تبدیل به یک بحران مضاعف شده اما فرصتی پیش آمده است که این روزها و ماه‌های قرنطینه ناشی از شیوع کرونا، اسباب و علل ساخت مستندی از احوال آدم در این شرایط کرونایی برای آن‌ها فراهم شود.
فدائیان در پایان با اشاره به آنلاین بودن چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: من فکر می‌کنم همانقدر که تولید در حالت بحرانی است، شکل عرضه و توزیع و نمایش هم تابع همان حالت بحرانی دارد. برگزاری آنلاین جشنواره برای همه ما تجربه تازه‌ای است و نمی‌دانیم چه تبعاتی دارد اینکه آیا فیلمساز منتفع می‌شود یا مخاطب؟ و یا کیفیت و سطح کار با توجه به سایز نمایش، پایین می‌آید یا نه؟ اینها مواردی است که بعدا باید تبیین و تحلیل شود تا ببینیم آیا این شیوه عرضه واجد کیفیت است یا نه.
«اتودهای قرنطینگی» مستندی به کارگردانی فرشاد فدائیان و تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که همراه بیست و چهار فیلم مستند دیگر در «بخش ویژه کرونا» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و خارج از مسابقه حضور دارد.
فیلم‌های مستند تولید شده در این بخش با موضوع همه‌گیری بیماری کرونا و تاثیرات مختلف آن در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی به نمایش می‌آیند.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۲۵ آذرماه تا 2 دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار