کرونا چگونه سبب سکته مغزی می‌شود؟

تهران (پانا) - رئیس انجمن سکته مغزی ایران توضیحاتی درباره تأثیر مستقیم و غیر مستقیم کرونا در حوزه سکته مغزی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا چگونه سبب سکته مغزی می‌شود؟

به گزارش انجمن سکته مغزی ایران، مسعود مهرپور، رئیس انجمن سکته مغزی ایران درباره برگزاری دوازدهمین کنگره سکته مغزی ایران اظهارداشت: این کنگره به مدت چهار روز در اواخر آذر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه سکته مغزی و بیماری های عروق مغزی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و یافته های درمانی درباره سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماری کرونا حدود یک سال است که شیوع یافته و گرفتاری‌های زیادی را برای مردم در سراسر جهان ایجاد کرده است از جمله اینکه این بیماری اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر روی موضوع سکته مغزی داشته است بر همین اساس در بخشی از این کنگره مباحثی درباره تاثیر کرونا بر سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران ادامه داد: به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علایم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌های آنها به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند بنابراین احتمال از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی وجود دارد و این مسئله می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد در واقع این موضوع تأثیر اثر غیر مستقیم کرونا بر روی مسئله سکته مغزی است.

مهرپور خاطرنشان کرد: بر اساس برخی از تحقیقات انجام گرفته در سراسر جهان کرونا می‌تواند سبب افزایش غلظت خون و احتمال لخته سازی در رگ های بدن شود و به عبارتی ریسک حوادث عروقی را چه قلبی و چه مغزی افزایش دهد. که این مسئله تاثیر مستقیم ویروس کووید ۱۹ بر موضوع سکته مغزی است.

وی گفت: بر همین اساس جهت پیشگیری از بروز سکته مغزی در بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که ویروس کووید ۱۹ سبب التهاب زیادی در بدن شده باشد داروهای ضد لخته توسط پزشکان برای بیمار تجویز می‌شود که همه این مباحث در دوازدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار