یک متخصص بیماری های عفونی:

رعایت دستورات بهداشتی همراه با مثبت اندیشی و امید می تواندکرونا را شکست دهد

کاشمر(پانا)- یک متخصص بیماری های عفونی گفت کسانی که دچار ویروس کرونا می شوند بدانند که دنیا به آخر نرسیده و با رعایت دستورات بهداشتی همراه با مثبت اندیشی و امید می توانند کرونا را شکست دهند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رعایت دستورات بهداشتی همراه با مثبت اندیشی و امید می تواندکرونا را شکست دهد

رضا زارع، متخصص بیماری های عفونی و از پزشکان خط مقدم مبارزه با با کرونا در پیامی ویدئویی خطاب به مردم گفت: ما باید از ماسکی استفاده کنیم که دهان و بینی را بپوشاند و هیچ وقت نباید ماسک را در مکان های شلوغ پایین بکشیم و حتی نباید بینی را از ماسک محروم کنیم.

وی افزود: تلفات و مرگ و میر ناشی از کرونا بیشتر جان افراد سالمند، چاق و بیماران قلبی و قندی و تنفسی را می گیرد و از این افراد باید مواظبت شود. اگر کرونا گرفتید، مطمئن باشید اگر لبخند بزنید و مثبت اندیش باشید، سیستم ایمنی بدن شما قوی و باعث کمتر شدن عوارض این بیماری خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر تب داشتید استامینوفن و اگرچناچه تنگی نفس شدید داشتید و حتی اگر تب شما قطع شد و دوباره تب دار شدید، سیستم بهداشت و درمان و سامانه ۴۰۳۰ در خدمت شماست و حتما به سوالات شما، پاسخ های لازم را می دهند. اگر یکی از اعضای خانواده به بیماری کرونا مبتلا شد، باید غذا های سبک به او بدهیم. نباید سبزیجات، میوه ها و نیز عسل را فراموش کنیم و از غذاهای سنگین و فست فود و نوشابه و حتی از ماکارونی باید پرهیز کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم خود را به طور صحیح قرنطینه کنیم، باید ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشیم و اگر کرونا گرفتید، باید ظرف و لیوان را جدا، اتاق جدا و حتی قاشق را از بقیه جدا کنید و حتما در خانه ماسک بزنید. جاهایی که در روز زیاد استفاده می شود را ضد عفونی کنید.
اگر کرونا گرفته و بهبود یافتید و حس بویایی شما برنگشت، بهترین دارو صبر است و مصرف مایعات فروان به برگشتن سریع تر حس بویایی و چشایی کمک می کند. اگر کرونا گرفتید و بعد خوب شدید، ممکن است بعد از سه ماه دوباره به کرونا مبتلا شوید.
زمانی که تنگی نفس، سرگیجه زیاد و سرفه های خونی داشتید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار