در گفت‌وگو با پانا

ضیا عربشاهی: دست‌های پشت پرده دنبال ضربه زدن به پرسپولیس هستند؛ محرومیت آل‌کثیر ظلم بود

تهران (پانا) - هافبک دهه 70 پرسپولیس معتقد است در ماجرای محرومیت عیسی آل‌کثیر، فدراسیون فوتبال عملکرد خوبی نداشته و بدون رئیس بودن این فدراسیون باعث این عملکرد ضعیف بوده است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضیا عربشاهی: دست‌های پشت پرده دنبال ضربه زدن به پرسپولیس هستند؛ محرومیت آل‌کثیر ظلم بود

ضیا عربشاهی در گفت و گو با پانا، درباره عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران گفت: « به نظر من بازی با تیم صنعت نفت آبادان قابل قبول نبود. تیمی که ۴ سال در رقابت‌های لیگ برتر قهرمان شده و در مسابقات باشگاه‌های آسیا با تیم‌هایی که در گروهش بودند بازی‌های قدرتمندی انجام داد، مقابل تیم صنعت نفت مانند همیشه بازی نکرد و عملکرد ضعیفی داشت. البته پرسپولیس در این مدت برخی بازیکنان خود را از جمله علیپور، ترابی، شجاع خلیل‌زاده و بیرانوند را از دست داد و از نظر تاکتیکی تیم دگرگون شد. »

وی ادامه داد: « اما در رقابت‌های باشگاهی آسیا بازیکنانی که مد نظر یحیی گل‌محمدی بودند که پیش از این با این مربی هم کار کرده بودند به پرسپولیس آمدند و توانستند عملکرد بسیار خوبی در این رقابت‌ها نشان دهند. بازیکنانی همچون حامد لک، عیسی آل کثیر و سرلک بسیار خوب بازی کردند که من جا دارد به عنوان پیشکسوت از آنها تشکر کنم، اما در شروع مسابقات لیگ برتر انتظار می‌رفت که پرسپولیس مانند مسابقات باشگاه‌های آسیا بازی کند، ولی متاسفانه در مقابل تیم سایپا و صنعت نفت نتوانست مانند همیشه به میدان برود، البته در بازی مقابل تیم سایپا چند موقعیت گل داشت، اما در برابر صنعت نفت اصلا مطابق انتظار بازی نکرد. »

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با انتقاد از عملکرد مسئولان فدراسیون در خصوص محرومیت آل کثیر عنوان کرد: « فوتبال ما در آسیا حرف اول را می‌زند اما متاسفانه تیم‌های پر حاشیه باعث شدند که خیلی مسائل به ضرر فوتبال رقم زده شود. متاسفانه دست‌های پشت پرده وجود دارد که به دنبال ضربه زدن به پرسپولیس هستند. فوتبال ما قدرت زیادی ندارد و در محرومیت آل‌کثیر نتوانست کاری از پیش ببرد. »

وی ادامه داد: « به اعتقاد من محرومیت آل‌کثیر ظلم به پرسپولیس بود و در راس آن فدراسیون فوتبال باید رسیدگی‌های لازم را انجام می‌داد، اما قطعاً از نهادی که یک سال بلاتکلیف است انتظار بیشتر از این هم نمی‌رفت. کسانی که باید تعیین تکلیف می‌شدند هنوز وضعیتشان مشخص نیست و برخی از افراد هم فرار رو به جلو داشتند و حتی پست گرفتند. »

عربشاهی در ادامه درباره نقاط ضعف پرسپولیس مقابل تیم صنعت نفت آبادان گفت: « همان‌طور که گفتم پرسپولیس در این دیدار اصلا خوب بازی نکرد. تیم نفت صنعت آبادان هم بازی بسته ارائه می‌داد و زمانی که یک تیم بسته بازی می‌کند تاکتیک تیمی روی آن اعمال نمی‌شود. درست است که تیم نفت هم فراز و فرود بسیار زیادی داشت و پنجره نقل و انتقالاتش بسته بود، اما تیم پرسپولیس هم اصلاً برنامه نداشت و مشکل اصلی هم از همین جا نشأت می‌گرفت. یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم باید به بازیکنان جوان خود اعتماد کند و از آنها استفاده کند، به اعتقاد من در دفاع وسط بهتر است از انصاری استفاده کند چرا که این بازیکن در زمان برانکو در این پست کار می‌کرد. »

وی ادامه داد: « از طرفی برخی از بازیکنان پرسپولیس که از نونهالی در این تیم بودند بازیکنانی مثل امیر خارکش چنین شرایطی دارد و گل محمدی بهتر است از این بازیکنان استفاده و به آنها اعتماد کند. یا اگر من به جای گل‌محمدی بودم حتماً به عبدی بازی می‌دادم و پهلوان را پشت سر تک مهاجم قرار می‌دادم چرا که این بازیکن ریز نقش است و از نظر تکنیک و سرعت می‌تواند مدافع حریف را فریب دهد و در این پست بهتر جواب می‌گیرد. »

هافبک پرسپولیس در دهه 70 در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند پرسپولیس در ابتدای فصل است و به مرور شرایط این تیم بهتر می‌شود، عنوان کرد: « من اصلاً چنین چیزی را نمی‌پذیرم به این خاطر که پرسپولیس با همین تیم در مسابقات باشگاهی آسیا قهرمان شد. کار یحیی گل محمدی خیلی سخت است، انتظارات از او بالا رفته و ضمن اینکه خیلی از تیم‌ها مثل استقلال، تراکتور و فولاد مدعی قهرمانی هستند. بنابراین باید بازیکنان بهتر از الان بازی کنند و نتیجه بگیرند. »

عربشاهی درباره عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی گفت: « اکنون به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا تمام تیم‌های دنیا بدون تماشاچی بازی می‌کند. اکثر بازیکنان اروپایی قراردادهایشان نصف شده‌اند. من نمی‌دانم در پرسپولیس چه اتفاقاتی در نقل و انتقالات رقم خورده است اما تا آنجا که می‌دانم گویا سه کارگزار در زمان نقل و انتقالات در این تیم حضور فعال داشتند و طبق برنامه‌ای که داشتند، جلو می رفتند. »

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: « برخی افراد مدعی هستند قراردادهای زمان گذشته را نباید با الان مقایسه کرد چرا که در گذشته پول نبوده است درصورتی که چنین چیزی اصلا وجود ندارد در گذشته پول بود و ارزش هم داشته است. از طرفی بازیکن به خاطر رنگ پیراهن قرمز با دل و جان بازی می‌کرد. با این حال من اعتقاد دارم اگر مسئولان پرسپولیس جوانان را باور کنند و برای آنها ارزش قائل شود بازگشت به روزهای خوب پرسپولیس دور از دسترس نخواهد بود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار